Българи, почивали в страни като Турция и Гърция, също ще имат възможност да се обръщат към Комисията за защита на потребителите, ако услугата, за която са платили, не съответства на предварително обявеното. Това каза Димитър Маргаритов, председател на КЗП, по „Нова телевизия”.
Той обясни, че български потребители, които са изпитали неудобство по време на престоя си в посочените държави, имат възможност да се оплачат в КЗП, която има правомощия да вземе мерки чрез функциониращия към нея Европейски потребителски център.
Що се отнася до сигналите на почиващите у нас, Комисията за защита на потребителите открива приемни в по-големите курорти по морето и изнесени офиси в по-малките селища.
Комисията извършва проверки, като разчита и на всякакъв вид материали, предоставени от потърпевшите, поясни Маргаритов.
Към КЗП работи денонощен телефон 0700 111 22 за подаване на сигнали за нередности през сезона. Сигналите могат да бъдат подавани и онлайн на сайта на КЗП, след което ще бъде извършена проверка.
Над 7 хиляди детски артикула, които не отговарят на изискванията за ЕС, са спрени от Агенция „Митници” още на границата, информира още Маргаритов. Той обясни, че става въпрос предимно за детски стоки със сезонен характер – надуваеми уреди и други плажни стоки.