Още три търговски вериги разследва Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в производството за евентуално забранено споразумение или съгласувана практика.
Припомняме, че антимонополната комисия започна разследване на търговските вериги „Кауфланд“, „Лидл“, „Била“ и „Метро“ заради предлаганите от тях собствени марки. Днес КЗК информира, че към проверката са привлечени и „Т Маркет“, „Фантастико“ и „ЦБА“.
Целта на проверката е да се установи дали супермаркетите са създали благоприятна среда за налагането на собствени марки чрез фиксиране на цените. Подобно съгласуване би имало антиконкурентни последици върху ценообразуването при доставката и реализацията на дребно на храни и други бързооборотни стоки в големите търговски вериги, смята КЗК.
Освен първите четири търговски вериги, КЗК е установила, че и други супермаркети предлагат значителен асортимент от стоки със собствени марки на съответните вериги.
Затова в проверката са включени търговска верига „Т Маркет“, извършваща дейност чрез дружеството „Максима България” ЕООД; търговска верига „Фантастико“, извършваща дейност чрез дружествата „Ван Холдинг“ ЕООД, „Евро Харт“ ЕООД, „Винтерко-БГ“ ЕООД, „Европа-ВН“ ЕООД и „Дар Г.Н.“ ООД; и търговска верига „ЦБА“, извършваща дейност чрез дружествата „ЦБА-България“ ООД, „ЦБА“ АД и „КОМЕ“ ООД, информира антимонополната комисия.