IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приходите от такси след въвеждане на тол системата може да стигнат 1,5 млрд. лв.

Минималните средства за поддържане на пътната мрежа са около 600 млн. лева годишно, изчисляват от пътната агенция

09:31 | 30.05.16 г. 7
Автор - снимка
Редактор
Приходите от такси след въвеждане на тол системата може да стигнат 1,5 млрд. лв.

Приходите от пътни такси след въвеждането на тол системата се очаква да достигнат сума между 800 млн. лева и 1,5 млрд. лева. Това коментира в сутрешния блок на БНТ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров.

За сравнение, с новите цени на винетните стикери, които влязоха в сила от началото на годината, се очаква постъпленията да достигнат 280-300 млн. лева.

Лазаров подчерта, че минималните средства за поддържане на пътната мрежа възлизат на около 600 млн. лева годишно.

Шефът на пътната агенция обясни, че ще се мисли за законодателни промени, с които от постъпленията от тол такси да се пренасочват средства за ново строителство на пътна инфраструктура предвид, че това е последният програмен период на ЕС, в който получаваме пари за пътно строителство.

Що се отнася до жалбата срещу обществената поръчка за тол системата, според Лазаров дейността на фирмата, която я е подала - „Мархинженеринг“, няма нищо общо с изграждането и поддържането на електронни системи за пътно управление.

Според него с жалбата се е целяло да бъде облекчен някой в подготовката на документи за участие в процедурата или отлагане въвеждането на тол системата.

„На нас ни беше ясно, че с пускането на тол системата се засягат много интереси, но най-вече на тези, които досега пътуваха почти безплатно по българските пътища”, коментира той.

Той подчерта, че агенцията е била подготвена за подобно обжалване и затова са компенсирали административните срокове, свързани с разглеждането на жалбите, в самата процедура.

Лазаров обясни, че контролът за винетните стикери след въвеждането на новата електронна система ще се осъществява по два начина – чрез разположените стационарни камери по пътищата и чрез мобилни екипи. Предстои да бъдат поставени нови около 100 стационарни камери.

Той припомни, че тол таксите ще се въведат само за тежкотоварните автомобили. За леките и лекотоварните ще се плаща за електронна винетка, която може да се купува от различни пунктове или през интернет. Валидността ѝ ще е за период от 12 месеца независимо от датата на закупуването ѝ.

Ако тол таксите бъдат въведени за цялата републиканска мрежа, това ще означава 1,5 млн лева допълнителни разходи за всяка автобусна фирма, заяви от своя страна в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria председателят на форум „Балкански транспорт и инфраструктура“ и бивш министър на транспорта Петър Мутафчиев. По думите му това ще постави пред изпитание българските превозвачи. Според него системата може да бъде въведена едва след "година - две".

Вижте и разговора в Bloomberg TV Bulgaria: 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:04 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 0
aldy
преди 8 години
За банановите републики не знам, но в тиквените републики е така.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 0
ledosvetlenie
преди 8 години
Някой може ли да ми каже има ли в ЕС дуга бананова република в която да има едновремено - Винетки и ТОЛ такси за магистралите ?????
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 0
redcretin
преди 8 години
Яка е-бавка. Мин. разходи 600 млн. приходи от 800 нагоре прогнозни. За чий тогава изобщо се въвежда - след като може лесно да иде дори на минус? Ясно е за чий - за наши фирми, раздута администрация и т.н. усвояване на чуждите пари! Боклицииии!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 1
Грую Груев
преди 8 години
щото в плевен кметът е РъБ, а не герПер, те затова
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 0
Vesko94
преди 8 години
Щото не сте на жълтите павета, не разбра ли?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 17 rate down comment 0
ivanrog
преди 8 години
Хм, а аз си мислех, че таксите трябва да са разходноориентирани, а не разходите да се нагласят спрямо таксите. То и Брюксел тъй мисли, само нашите не.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 0
power grid
преди 8 години
На тоя *** искам да му кажа че пътя Плевен Тетевен е в трагизно състояние и вече е прекъснат от свлачище.През Садовец е ужас през Ъглен и Дерманци също.В Торос заровиха едни тръби за канализация и целия път през селото е на дупки и вълни с повече от 20 не мо же да караш.В Плевен също е трагедия дупки ужас.Не разбирам защо Правителството на Буци не дава една стотинка за Плевен.Ние не сме ли българи и не плащаме ли данъци?Ей ид.иот кажи защо в Плевенско един път не направихте?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още