Производството на плодове и зеленчуци в България бележи ръст, като през последната година то се повишава съответно с 20 и 18%. Това обяви министърът на земеделието и храните Десислава Танева по време на пресконференция, на която беше даден старт на национална кампания в подкрепа на 100-те национални туристически обекта „Ние обичаме България“.
60 на сто от плодовете и 72 на сто от зеленчуците на българската трапеза са родно производство, посочи още Танева, цитирана от пресцентъра на ресорното министерство.
Министърът припомни, че подпомагането, което производителите на плодове и зеленчуци получават през този програмен период, е по-високо.
Танева съобщи още, че по данни на НСИ в България се потребяват храни за над 7,6 млрд. лева. Най-висок относителен дял заемат млякото и млечните продукти - близо 1,5 млрд. лева. По официална информация консумацията на местни продукти е за над 1,2 млрд. лева, а на плодове и зеленчуци - 1 за млрд. лева.
„Всеки може да подкрепи националната кампания „Аз обичам България“, като закупи български млечен продукт по Български държавен стандарт. БДС означава по-високо качество, означава истинско българско мляко в тези продукти“, коментира министърът. Тя поясни, че заради по-ниската си цена имитиращите млечни продукти са повишили пазарния си дял, но тяхното качество не може да се сравнява с това на българското саламурено сирене по БДС.
Кампанията е инициатива на търговската верига Billa. Всяка година инициативата ще подкрепя различни обекти, които имат нужда от неотложна поддръжка и защита. Тази година обектът, който ще бъде реставриран, е Паметникът на свободата на връх Шипка.