Започват ремонтите на критичната пътна инфраструктура - тунелите и виадуктите на магистрала "Хемус", съобщи регионалният министър Лиляна Павлова пред БНТ. В края на месеца ще започнат ремонтите на тунелите "Витиня" и "Ечемишка", които от 40 години не са обновявани.
В плановете на министерството за 2016 година е и ремонт на моста над река Стряма. "Доста амбициозни задачи сме си поставили", каза още Павлова и призова шофьорите за търпение, защото ремонтите ще доведат до временна организация на движението.
За обновяване на пътната инфраструктура в Северозападна България ще бъдат отделени 100 млн. лева, обясни още министърът. Особено внимание ще бъде насочено към пътя между Враца и Видин, около Димово, както и в участъците от Враца до Криводол и от Видин до Белоградчишките скали.
Предвидено са и ремонти на прохода Петрохан и на пътя между Враца и пещерата Леденика, които ще бъдат направени с европейски средства.
Средства за ремонт ще бъде предвидени още и за пътната мрежа на Северна и Североизточна България, посочи още Павлова. Освен тези проекти финансиране ще има и за участъци с висока концентрация на катастрофи - Кресненското дефиле, Русе - Бяла, както и ремонт на пътя между Стара Загора и Раднево.
В момента се извършва препроектиране на новите участъци от "Хемус" и вероятно през юни ще бъде обявен и първият търг - за лота между Ябланица и Боаза, каза регионалният министър. Министерството изчаква съдът да се произнесе по внесените жалби за спрените по-рано през годината тръжни процедури.
В средата на февруари по нареждане на премиера Бойко Борисов бяха прекратени спорни процедури за изграждането на магистралата. Изпълнителите обжалваха това решение.
Павлова каза днес, че се търси и алтернатива на изграждането на скъпи тунели и виадукти по "Хемус" в района между Боаза и разклона за Плевен и Ловеч. Там теренът е пресечен и много труден, но Павлова е оптимист, че ще бъде намерен по-евтин вариант и ще бъдат спестени 150 млн. лева.
Според изчисленията на Павлова оставащите 250 километра до завършването на "Хемус" могат да бъдат построени за около пет години - при добра воля и осигурено финансиране. Реализацията на тези дейности зависи много и от процедурата по отчуждаване на терените.
Павлова поясни още, че се търси и най-удачното решение за "Струма" и алтернатива на скъпия 15-километров тунел. Според нея ще може да има максимално използване на съществуващия път в Кресненското дефиле, като не е задължително пътните платна да са едно до друго. Регионалният министър подчерта още, че се търси вариант, който ще бъде най-щадящ за околната среда.
Относно ситуацията с повишените речни нива след обилните валежи в последните дни, министърът посочи, че от началото на годината са били проверени 1 500 от общо 3 200 язовира в страната. За 50 от тях са били издадени предписания за почти пълното им източване.
Павлова беше категорична, че състоянието на стратегическите и националните язовири, но проблемът е при микроязовирите, които често се използват за рибарници и не се източват, дори и след предписание от властите.
преди 8 години Пътна помощ София от http://***.towingbg.com/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Пътна помощ денонощно на ниски цени за страната и София от http://***.towingbg.com/ л отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Никога няма да я завършите Хемус Вие даже още не сте завършили Тракия Просто неаправете магистрала Русе Шумен -Варна и скоростен път Русе -В Търново - Стара Загора И това е Другото добри ремонти на всички останали пътища отговор Сигнализирай за неуместен коментар