IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Маргаритов: Най-честите нарушения са фалшивите намаления

Българският туристически продукт е на добро ниво, едва 5% от общия брой постъпващи в КЗП жалби касаят туризма

12:00 | 02.05.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Маргаритов по време на разговора за БНР. <em>Снимка: КЗП&nbsp;</em></p>

Маргаритов по време на разговора за БНР. Снимка: КЗП 

През април Комисията за защита на потребителите (КЗП) е извършила над 600 проверки, при които са констатирани около 90 нарушения. Най-често те са липса на информация за производителя върху етиката на стоката и фалшиви намаления, заяви Димитър Маргаритов, председател на комисията, пред Българското национално радио.

По време на почивните дни връзка с КЗП са потърсили около 50 граждани. Те са се интересували основно от това какви са правата им и как да постъпят при закупуване на дефектна стока, проблеми при ползване на телекомуникационни услуги и пазаруване през интернет. 

„Ние разгръщаме своята дейност не само кампанийно и в рамките на почивни и празнични дни, а през цялата година, защото тогава дисциплиниращият ефект, респектът е доста по-голям. Проверките ни във връзка с празниците са, както в търговската мрежа, където следим за заблуждаващи промоции, нереални намаления, така и по отношение качеството на туристическия продукт“, каза Мараритов.

„За вече отминаващите празнични дни в комисията постъпиха само два сигнала във връзка с туристически услуги. Реагирали сме веднага, така че хората спокойно да преодолеят проблема, който са срещнали. Следим и този пазар. Това е една от най-важните функции, които имаме. В статистически план едва около 5% от общия брой постъпващи при нас жалби и сигнали касаят туризма. Като се има предвид, че България е уважавана и посещавана туристическа дестинация, това означава, че като цяло продуктът е на едно добро ниво”, допълни Маргаритов.

По думите му сега режимът е по по-затегнат, защото от началото на март е в сила нова наредба, която определя условията за категоризиране на заведенията и хотелите. Вече се проверява дали те отговарят на по-завишените изисквания.

Маргаритов припомни, че за миналата година в КЗП са постъпили над 20 000 жалби и сигнали. „Мисля, че сме най-често сезираният орган в цялата страна. Реагираме на всеки един сигнал. Имаме и собствени кампании, които разгръщаме през годината. Нашите проверки са в порядъка от 35 000 до 40 000 на годишна база. Това е изключително много, но е важно и необходимо. Ще продължим да бъдем един от най-активните органи в страната, за да можем да задълбочаваме тази тенденция на успокояване на пазара”, подчерта ръководителят на институцията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още