Общественото жури за избор на ново туристическо лого на България не излъчи финален победител в конкурса, съобщават от Министерството на туризма.
Заседанието, в което участваха общо 15 членове, сред които представители на медиите, туристическия бранш, маркетолози и ПР експерти, се състоя днес. Тайното гласуване премина през два етапа.
При първия вот бяха получени седем гласа „въздържал се“, седем гласа „за“ вариант 1, който е изцяло типографски и залага на шрифтовата символика в изписването на името България, и един глас за шестия предложен логотип с изображение на лъв.
Това наложи втори тур на гласуване, при което шест от членовете на журито подкрепиха първото предложение, а останалите деветима се въздържаха от гласуване. Така мнозинството от представители на широкото жури не излъчи финален победител в конкурса за нов туристически символ на страната.
По време на обсъжданията на вниманието на журито бяха представени и резултатите от публичното гласуване на сайта на министерството, според което над 751 от гласувалите също подкрепят вариант 1.
Членовете на широкото жури за избор на лого са представители на медиите, бизнеса, маркетинг и комуникационни специалисти, като част от тях бяха избрани чрез жребий в присъствието на нотариус.
Съгласно одобрената конкурсна програма този резултат показва, че няма избран победител на този етап, което няма да доведе и до изразходване на средства от страна на Министерството на туризма.
Припомняме, че се предвиждаше избраният победител да бъде поканен да изработи brand book за използване на логото на стойност 10 хил. лв.
Участниците в журито са заявили готовност да участват с идеи и предложения за негово бъдещо надграждане или ново обявяване.
Предложенията за ново туристическо лого може да видите тук