Седем графични визии продължават във втория етап от националния конкурс за ново туристическо лого на страната. Деветчленното професионално жури е избрало финалистите сред общо 183 получени предложения, съобщават от Министерството на туризма.
Класираните за следващата фаза от надпреварата изображения отговарят на зададените технически и художествени критерии, като повечето залагат на комбинацията от картина и типография и отразяват важни за България символи.
Седемте одобрени кандидатури ще бъдат изложени в продължение на една седмица в сградата на Министерството на туризма (ул. „Съборна“ 1) и ще могат да бъдат разгледани от всички желаещи да се запознаят с новите предложения за национално туристическо лого.
Предстои да се проведе и жребий за определяне на представителите на бранша и медиите, които ще участват в широкото жури и ще направят финалния избор на нова туристическа графична визия на България в края на април. Общественото жури включва още представители на Министерството на туризма и на Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите.
Новото туристическо лого е част от стратегията за бранд България. Конкурсът се организира със съдействието на Националната художествена галерия и и Съюза на българските художници. Не се изразходват допълнителни бюджетни или публични средства от страна на Министерството на туризма.
Победителят ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия на стойност 10 хил. лв.
Една от одобрените визии използва изцяло шрифтовата символика, съдържа в един от буквените си знаци стилизирано изображение на планина, слънце и море.
Шевицата присъства ярко в друго одобрено предложение. Авторът е почерпил вдъхновение от древния български знак „маказ“, който е елемент и от българските фолклорна носия и килимарство. За логото е избран този етап на маказа, който символизира „народ“ – допирането на два триъгълника в центъра, придружени с три по-малки от двете страни.
Централен образ в друго предложение за лого е препускащият кон като символ на свобода и волност, на тракийската и прабългарската култура.
Стилизираната роза е основен елемент в друг проект. Плетеницата от разноцветни кръгове изобразява сложността и многопластието на българската култура и история.
Следващо предложение включва четири елемента, с които страната ни се асоциира най-често – слънце, роза, вода и плодородна земя, и е решено в лишена от орнаментика стилистика, напомнящ детска рисунка.
Основата на другата визия е релефно изображение на животно от известните каменни плочи от Стара Загора, считани за едни от най-важните и ценни археологически находки в България и Европа. Логотипът съдържа характерни за българското народно творчество елементи, като централните знаци са соларни и се свързват с живот, здраве, любов и благоденствие.
Следващата кандидатура за ново национално туристическо лого отново залага на розата като символ, с който чужденците най-често свързват България. Концентричните кръгове са израз на безкрайност и взаимосвързаност на култура, история, фолклор и традиции. Открояващите се синьо и зелено представят богатството ни от природни дадености.
С всяко от предложенията може да се запознаете подробно в галерията