До 2-3 седмици Министерството на туризма ще обяви за обществено обсъждане концепцията за управление на плажовете. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по БНТ.
Тя припомни, че управлението на плажовете вече е преминало към Министерството на туризма. По думите й чрез новата концепция плажовете, към които не е проявяван интерес за стопанисване, ще станат атрактивни, така че интересът да се стимулира.
Ангелкова посочи, че предстои да се обяви отдаването под наем на повече от 20 плажа. Обявените неохраняеми плажове към момента са 90, или с пет по-малко от миналата година.
В момента Министерството на туризма разработва новата концепция за управление на плажовете, така че съобразно характеристиките им да бъдат групирани на четири групи с четири подгрупи.
Сега по закон за неохраняемите плажове областните управители осигуряват спасителната дейност и почистването е от общините, каза министърът, като увери, че това са неохраняеми плажове през годините, а не само сега.
Вече имаме положителни резултати за летния сезон благодарение на рано стартиралата реклама, посочи Ангелкова. Записаните полети за летищата във Варна и Бургас, които са основните индикатори за това какъв ще бъде сезонът, са с ръст около 30% в сравнение с миналата година. От Русия наблюдаваме значителен ръст – от 30 на сто на ранните записвания, подчерта министърът, позовавайки се на данните на руските туроператори. 83% е ръстът на планираните чартъри, което по думите й е огромна цифра.
За Ангелкова този ръст се дължи на последователните усилия на министерството с поредицата от мерки спрямо руския туристически пазар – не само визовите облекчения, но и участията на туристическите борси, журналистическите турове, онлайн рекламата.
Някои хотели по Черноморието вече са спрели резервации, каза тя и апелира хотелиерите да държат на високото качество на предлаганите услуги. Подготовката на летния сезон върви нормално, увери тя.
Ангелкова си е поставила за цел да посрещаме по-голям брой туристи, които да запълват всичките ни курорти и да посещават вътрешността на страната. Целта ни е да превърнем страната в целогодишна туристическа дестинация, повтори тя. По думите й тази цел се постига с последователни усилия. Това, което Министерството на туризма прави, поставя фокус върху културно-историческия и балнео и СПА туризма.
Новата стратегия за развитието на туризма се актуализира и до края на годината трябва да е налице, каза още министърът.
Конкурсът за ново туристическо лого на страната ни е приключил още през април, каза министърът на туризма. Той беше организиран заедно със Съюза на художниците и Националната художествена академия. Има повече от 170 предложения, получени в МТ. В момента тече първият етап от конкурса и професионалното жури оценява предложенията.
„Когато той приключи, избраните предложения ще бъдат подложени на обществено обсъждане”, разясни министър Ангелкова. До 3-4 седмици конкурсът трябва да приключи, каза тя.