Трамвай ще свързва столичните квартали „Дружба“ и „Младост“, както и „Люлин“ и „Банишора“. Ще има и нови тролейбусни линии през кв. „Лозенец“ по бул. „Арсеналски“ и в кв. „Младост“. Ще бъдат ремонтирани и ключови трамвайни трасета.
Това е предвидено във втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт в София, който е качен за обществено обсъждане на сайта на общината. В момента тече приемането на писмени предложения.
Проектът за интегриран градски транспорт на София, както и на другите големи градове в страната, се финансира със средства от оперативната програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.
За трамвай между „Дружба“ и „Младост“ се говори още от миналия век, но проектът така и не беше осъществен – от една страна заради липса на финансиране, а от друга – заради невъзможността за преминаване на мотрисите под стария мост на „Цариградско шосе“. Този проблем беше отстранен с изграждането на новото кръстовище на разклона за „Горубляне“ и „Дружба“.
Предвижда се да се удължи трамвайната линия от „Дружба“ по новоизградената улица в квартала, като линията ще стига до станцията на метрото в „Младост – 3“.
Новата трамвайна линия в „Люлин“ ще започва от линията на трамвай №8 на бул. „Панчо Владигеров“, ще продължава по ул. „Обелско шосе“, ул. „Черни дрин“, ул. „Връх Манчо“, през промишлената зона и по ул. „Кукуш“ и ул. „Щросмайер“ до ул. „Скопие“, където ще се свързва със съществуващата линия.
Предвижда се рехабилитация на трамвайното трасе от моста „Изида“ в района на Сточна гара до крайното „ухо“ в „Орландовци“, както и на трасето по бул. „Александър Стамболийски“ от „ухо“ „Западен парк“ до кръстовището с бул. „Константин Величков“, което в момента е в изключително лошо състояние.
Ще се ремонтира и трамвайната линия по бул. „Цар Борис III” от „Княжево“ до Съдебната палата без участъка на пл. „Руски паметник“. Ремонт ще се прави и на трамвайната линия по бул. „Мария Луиза“ от ул. „Козлодуй“ до ул. „Опълченска“, както и линията по бул. „Рожен“ и ул. „Илиянско шосе“ от завода „8 март“ до „ухо“ „Елпроменерго“.
Заради ремонтите в проекта е заложено и нови трамвай и за линиите № 23, която ще се удължава до „Младост“, №3, №4, №18, №10 и №5. Между „Люлин“ и „Банишора“ ще се движи изцяло нова линия.
Като част от втората фаза на проекта за градския транспорт ще се надгради и интелигентната система за управление на трафика и системата за информация на пътниците. Предвижда се въвеждане на приоритетно преминаване на трамваите, поставянето на 220 нови електронни информационни табла, видеонаблюдение на спирки и т.н.
Що се отнася до новите тролейбусни трасета, първото ще е от бул. „П. Ю. Тодоров“ по ул. „Бяла черква“, бул. „Арсеналски“, бул. „Черни връх“, бул. „Фритьоф Нансен“ и бул. „В. Левски“, като ще се изгради изцяло нова, еластична компенсирана контактна мрежа.
Другата нова линия ще е от бул. „А. Сахаров“ в „Младост“ по бул. „А. Ляпчев“, ул. „Киприан“ и ул. „А. Тодоров – Балан“.
Като част от проекта е и изграждането на 18 км велоалеи в „Люлин“ и още почти 11 км в „Студентски град“. За изграждането им ще се ползва съществуващата тротоарна мрежа, като може да се изграждат и комбинирани алеи за велосипедисти и пешеходци.