"Икономически Фейсбук" за малките и средните предприятия (МСП) в България се очаква да бъде готов до една година. Това съобщи изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Мариета Захариева по време на дискусия в рамките на изложението "Стройко 2000" в НДК, предаде БТА.
Една от целите на проекта е да се осигури връзка на МСП с чуждестранни партньори. Средства за него ще се търсят както по новата оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", така и директно от Брюксел, обясни Захариева.
Сега експерти на агенцията, чрез регионалната й мрежа, правят карта на работещите МСП в страната, като идеята е да се създаде връзка между тях и делови партньори по света, както и да им бъде осигурена пряка информация за заявен бизнес интерес по време на посещения на правителствено ниво в чужбина.
За целта МСП попълват анкетни карти с въпроси за предмета на дейност, пазарите, броя на заетите, като данните влизат в регистъра на агенцията.
Целта е присъствието на МСП в регистъра да е форма на гаранция от страна на агенцията и държавата при партньорски интерес от чужбина, че тези фирми произвеждат добра продукция и са редовни платци.
Освен това МСП ще могат да разчитат и на подкрепа при необходимост от контакти с Българската агенция за експортно застраховане, Българската банка за развитие, оперативните програми и други финансови инициативи. Целта е да сме "топла връзка" между бизнеса и държавата, коментира Захариева.
Представители на малки строителни фирми поискаха по време на дискусията подкрепа от агенцията и по отношение на участието им в обществените поръчки.
70% от приходите на малките фирми в отрасъла са от такива поръчки и основният проблем за тези компании е свързан с достъпа им до тях, оплакаха се от строителните компании. По думите на представители на бранша новият Закон за обществените поръчки и правилникът към него са по-добри, но това не решавало проблемите им.