IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

От утре софиянци ще получават нови фактури за парно

На документите ще има голям предупредителен надпис за просрочени задължения

12:20 | 14.02.16 г.
От утре софиянци ще получават нови фактури за парно

От утре софиянци ще получават нови фактури за парно. На тях ще има голям предупредителен надпис за просрочени задължения, както и предупреждение за предстоящо съдебно производство, съобщи БНТ.

През миналата година дружеството е завело около 15 000 дела за 23 млн. лева. От ,,Топлофикация" признават, че близо хиляда от тях са за минимални суми от порядъка на няколко лева. 

До дела за нищожни суми се стига обикновено след продажба на апартамент. В някои случаи се получава разминаване в датите на получаване на сметката за отопление, изплащане на старата сметка и изповядването на сделката.

Остатъкът обикновено се получава при второ и трето изравняване на годишната изравнителна сметка. Тя обаче идва, когато жилището има нов собственик, а от ,,Топлофикация" съдят стария.

Друг вариант - плащане на стари сметки по банков път, без да са изчислени лихвите за просрочие. Така остатъкът остава незабелязан от клиента.

От ,,Топлофикация" твърдят, че след въвеждането на новите фактури ще се преодолее този проблем. До абонатния номер вече ще има код на платеца. По този начин няма да се губи връзката с клиента при смяна на адреса.

„Код на платеца се дава на всеки един собственик, наемател или ползвател на съответния имот и съответно ние можем да търсим просрочените задължения от конкретния човек, а не от настоящия собственик примерно или ползвател на имота. Във всеки един момент човек може да провери и в сайта, и в колцентъра със своя код на платеца дали има неплатени задължения“, коментира Елизабет Павлова, говорител на ,,Топлофикация София" ЕАД.

Ако абонатът има просрочено задължение или срещу него предстои да бъде заведено дело, това ще бъде изписано с големи букви на фактурата.

Тогава клиентът има не повече от две седмици, за да плати.

От ,,Топлофикация" заявяват, че ще обновят и базата си данни. До момента са актуализирани 60 000 телефона.

Данните на дружеството показват, че броят на коректните клиенти нараства. 77% от хората плащат сметките си в срок, а 20% от абонатите на дружеството имат до шест неплатени сметки.

Компанията може да заведе иск при повече от две неплатени реални сметки или на третия месец след изтичане на срока за плащане.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:16 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още