IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Домусчиев: Очакваме компромис за прилагането на данък „уикенд”

КРИБ иска нова среща с премиера с настояване за реформи

09:32 | 11.02.16 г. 9
Домусчиев: Очакваме компромис за прилагането на данък „уикенд”

Данък „уикенд” беше приет по неизгоден за бизнеса начин и без зачитане на мнението на индустрията. До дни очакваме постигането на компромис за прилагането му за периода след 14 февруари до приемането на съгласувана с бизнеса поправка в закона. Това коментира Кирил Домусчиев, председател на КРИБ, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Данък „уикенд” няма как да отпадне, защото има европейска директива, навсякъде в Европа го има и затова „искаме или не”, данък „уикенд” ще има, каза Домусчиев. Бизнесът ще трябва да плаща ДДС и данъци върху активите за лична употреба.

Справедливо е прилагането на данък „уикенд”,  но въпросът е да се облекчи административната тежест, така че да не бъдем рекетирани от данъчните, посочи той. Не е редно за дребни активи да се води отчетност, защото на практика сега трябва да се прави счетоводство за всеки един актив, което е огромна бумащина и изисква допълнителни разходи. За НАП също ще е проблем заради нуждата от голям административен капацитет, посочи той.

Предстои среща на бизнеса с финансовия министър и шефа на НАП. „Имаме разбиране и търсим кои са добрите практики в Европа, да се надяваме, че ще имаме компромисно решение, което да покрива периода от 14 (февруари), докато излезем с конкретна поправка в закона и се нотифицира”, каза Домусчиев.

Компромисите за бизнеса са свързани с праг на облагането, така че да не се плаща върху дребните активи като химикалки, телефони, компютри. Да има възможност да се плащат до 20% от ДДС при желание да не се води счетоводство, обясни Домусчиев.

По повод гръцката блокада Домусчиев коментира, че Гърция е неуправляема и „си правят каквото си искат”. Загубите на камион са по 150 евро на ден, посочи той. Един километър опашка е загуба от 9 хиляди евро на ден, сочат сметките на КРИБ. Няма особена надежда за компенсации, каза още Домусчиев. Освен да търси ЕС по случая, държавата ни няма какво да направи, смята председателят на КРИБ. 

Днес КРИБ излиза с декларация, която е в подкрепа на правителството, но и с искания за реформи. Организацията иска спешна среща с премиера и с министри по мерки, които касаят бизнеса и имат нужда от адекватни действия. Става дума за промени в енергетиката, МВР, образованието, обясни Домусчиев.

„Бизнесът иска стабилност и предвидимост, не е редно с политиканстване и дребни интереси да се клати правителството”, посочи той.

Още интервюта вижте в Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:51 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 2 rate down comment 0
deant
преди 8 години
Кой ни цъка минуси незнам. Сигурно Горанов чете новините тука.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 3 rate down comment 1
misanthrope
преди 8 години
Там е работата, че не си напълно законен. НАП пак може да ти направи ревизия и да каже, че не е така. За това, праг- за определени активи над определена сума - задължително ревизия. За такива под тази сума, пак може, ако почнеш да се ОУИВАШ - примерно фирма с 5 човека купи 100 телевизора за 1 година :)Той ако знае, че ще му дойдат данъчните, хич няма и да пробва да си регистрира джипа, да му изровят кирливите ризи за некакви мижави 20 000 лева.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 1
deant
преди 8 години
тука съм много съгласен с тебе. всички фирмени превозни средства имат пътни книги. интересно ми е какво описание има в пътната книга на яхтата, шефския джип и други подобни. само една обикновена данъчна проверка може да докара доста повече приходи (и то при сегашното законодателство) отколкото този исмислен данък. Друго необмислено (или нарочно измислено), е че с този данък реално се ЛЕГАЛИЗИРАТ всички тея возила и сгради, които не се и няма да се ползват за фирмена дейност! ДОстатъчно е да спуснеш на НАП начина за смятане на личната употреба на яхатата и си напълно законен! Т.е, ако е 10%-20% от времето, излиза че държавата ще ти възтанови ДДС-то за яхтата, намалено с 10%-20%, което си е далавера пак за собственика и бонуса е, че вече е НАПЪЛНО ЛЕГАЛНО да имаш яхта, пък фирмата ти да се занимава с шиене например.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 3
misanthrope
преди 8 години
Ъъъ Репо извинявай ама.. сигурен ли си че прага на ДМАта е 2 МРЗта ? Щото според мене е поне двойно ако не и тройно повече.А иначе.. какво значи яхти и джипове? Няма дефиниция за яхта или джип. Това са плавателни съдове и превозни средства. Няма как да дефинираш какво е яхта и какво е риболовен или транспортен катер, няма как да дефинираш какво е джип и какво е товарен автомобил.Може единствено с данъчна ревизия да се даде предписание дали се признава актива и ако е частично, каква част и тогава вече - да.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 0
Repoman
преди 8 години
Донякъде е добре да има минимален праг за стойността на активите, които да се следят за употреба, но този праг да е например 2 МРЗ-та, колкото е прага за ДМА-та например. Или с други думи, да се отчитат само ДМА-тата за ползването им. Отделно, такива активи, които нямат нищо общо с дейността на фирмата, като яхти и джипове следва не само да не се приспада ДДС-то, но и да не се броят за разход на фирмите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 2
misanthrope
преди 8 години
Виж сега горски, има начини, само че НАП-БеГе НЕ ИСКА да хваща яхтите или имотите а иска да тормози хората и освен това го мързи. И освен това е изчислил, че ще е по-далавера ако почне да заплашва всички, 10% от тях да се уплашат и да се самообложат на принципа "кой колко даде", пак ще се съберат повече пари, отколкото ако нацепят яхтите на Диневи и товарните бентлита, при това, без да си мърдат пръста, освен да вдигат шум, и за това така. Иначе работата проста, даже няма нужда от никакви правилници или закони, достатъчна е една вътрешна заповед - преди възстановяване на ДДС за активи да кажем на стойност над 100 0000 лева, се прави данъчна ревизия с цел доказване, че актива се ползва за дейността. Толкова. Не е трудно нали?И сега, ако искаш да ТЕГЛИШ ДДС а не да си приспадаш, поне за простосмъртни, веднага ти идва ревизия и вече след нея, ти го възстановяват и всичко е джам както се казва
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
mnz
преди 8 години
Защо само 20% от ДДС-то да се плаща ако не се води отчетност?Значи ако говорим за яхта купена от фирма, която фирма обаче не използва яхтата за дейността си, кво правим? Дайте направо да въведем преференциална ставка за ДДС за яхти и джипове от 4% вместо 20% (толкова се получава 20% от 20%). Малко нагло изглежда май, нали?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 2
misanthrope
преди 8 години
Гела направи КРИБ нещо като синдикатите ни - удобни слуги на правителството. Как да очакваш да се изправи срещу ръката, която го храни?Когато правителството върши кретении, не може да наричаш тяхното отменяне "компромис". На мен ми е много интересно, как ги облагат служебните коли в ЕС с тая директива? Имам леки съмнения как се прилага и там.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още