Кампанията за стимулиране на вътрешния туризъм, която се осъществява в партньорство с българските общини, ще бъде удължена с шест месеца заради интереса на местните власти към нея. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред журналисти във Велинград, където се срещна с представители на местната власт и на бизнеса, съобщи БТА.
Билборд кампанията на Министерството на туризма за насърчаване на вътрешния туризъм беше стартирана през декември миналата година, като първоначалната идея беше рекламните визии да бъдат изложени за период от 6 месеца.
Билбордовете са разположени в по-големите общини с цел да рекламират възможностите за туризъм по региони. Идеята е на територията на една община да се рекламират възможностите за туризъм в друга община – така знакови културно-исторически забележителности от един регион ще бъдат представени в друг. Изработени са над 40 билборда с културно-исторически фокус с емблематични за съответния регион забележителности. Общините предоставят безплатно рекламно пространство на ключови места.
Инициативата е част от мерките на Министерството на туризма за насърчаване на вътрешния туризъм и популяризирането на възможностите за целогодишен отдих у нас. Целта на кампанията е както да повиши информираността на българите за страната, така и да разнообрази националния туристически продукт.
През миналата година стартира и друга кампания за насърчаване на вътрешния туризъм – за популяризиране на 50-те малко познати туристически обекта в България.
България е на 10-о място в Европейския съюз по ръст на нощувките от вътрешен туризъм. През 2015 г. броят на нощувките на български граждани (в местата за настаняване с над 10 легла) в страната нараства с 6,2% спрямо 2014 г., което е значително по-високо от средния ръст за ЕС, който е едва 3%, показват данните на Евростат, цитирани от министерството.
По данни на Община Велинград общо около 165 хил. са били туристите, регистрирани в местната хотелска база през 2015 г. От тях 55 хил. са чужденци. Реализираните нощувки през миналата година са били общо около 355 хил. През миналата година само през Историческия музей във Велинград са преминали над 12 хил. туристи, а туристическият информационен център е обслужил над 4 хил. посетители.
На форума във Велинград днес са били обсъдени перспективите за развитието на туризма в региона и възможностите за реклама на Велинград като целогодишен СПА курорт.
През тази година фокус в рекламата на България наред с културно-историческите забележителности ще бъдат СПА и балнеотуризмът, допълни министърът.
Дискутирана е и идеята за създаването на център за професионално обучение на кадри в областта на СПА и балнео услугите, а Велинград да бъде пилотна община.
Тя допълни, че предстои да бъде обнародвана наредбата за регулиране на местата за настаняване, които предлагат СПА услуги. По думите й с новите правила, разписани в наредбата, ще се прекрати практиката "всеки хотел с басейн да се определя като СПА".
преди 8 години Нищо няма да направят с тези проекти. Ще се изпотрошат само парите с нулев икономически ефект.Докато местното население не бъде активно ангажирано с идеите на туризма и не бъде даден размах на творчеството и въображението никакви шуробаджанаци, фолк-певици и *** и бивши крупиета не могат да се представят за туристически деятели, защото последиците ще са катастрофални. отговор Сигнализирай за неуместен коментар