Потребителското доверие в България се повишава през януари, макар че потребителите остават предпазливи по отношение на разходите си за следващите 12 месеца, сочат данните на Националния статистически институт (НСИ).
През януари общият индекс на потребителското доверие, изчисляван от института, се увеличава с 1,5 пункта до -28,7% спрямо нивото му към октомври 2015 г. Спрямо най-ниското му равнище, отчетено в началото на 2010 г. – -54%, индексът е нараснал почти двойно.
Домакинствата в страната оценяват по-добре финансовото си състояние през последните 12 месеца. Подобряват се и очакванията им за финансовото им състояние през следващите 12 месеца.
Влошават се обаче оценките на потребителите за икономическата ситуация в страната през тази година. Заради това се планират и по-малко разходи за предмети с дълготрайни употреба, включително и на недвижими имоти и автомобили, сочат данните на НСИ.
Потребителите влошават и оценката си за спестяванията през следващите 12 месеца на годината.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани през октомври 2015 г. П-слабо изразени са и инфлационните очаквания за тази година.