IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Добрин Иванов: Данък "уикенд" ще внесе огромна административна тежест в бизнеса

Данъците трябва да бъдат прости. Така те ще бъдат внасяни по-точно, навреме и в пълен размер, коментира изпълнителният директор на АИКБ

21:51 | 03.02.16 г. 7
Добрин Иванов: Данък "уикенд" ще внесе огромна административна тежест в бизнеса

Предложеният режим на т.нар. данък "уикенд" ще внесе огромна административна тежест в малкия и среден бизнес. Причината е, че за прилагане на указанията ще трябва да се води прекомерно подробна аналитичност на използването на активите, стигаща до абсурди. Това каза Добрин Иванов, изпълнителен директор на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Данъците трябва да бъдат прости. Така те ще бъдат внасяни по-точно, навреме и в пълен размер", коментира той.

По думите му въвеждането на този данък цели да се отговори на един проблем, "който трябваше да бъде решен по някакъв начин, защото голяма част от скъпите имоти и автомобили се купуват на името на компания и това дава предимство на собствениците, защото се ползва данъчен кредит”.

Иванов даде пример с начина, по който въпросът е решен в държави, като Германия и Естония, където "законодателят е определил определен процент, върху който се използва ДДС за различните типове активи, и той се използва на плоска база". "Това е простото прилагане и простото третиране на данъчните субекти, а ние тръгваме към усложнена данъчна система".

"Нашият анализ показва, че ако се въведе в този си вид, данък "уикенд" или няма да се прилага, или ще се прилага в ограничени случаи. Дори при добросъвестни данъкоплатци, които изчисляват например личното и служебно използване на автомобилите си, винаги ще съществува риск при данъчна ревизия да не се признае изчисленият процент. Така се създават предпоставки за административен натиск и риск от корупция", каза Иванов.

Той припомни, че от НАП очакват допълнителен приход от въвеждането на данъка около 100 млн. лева, но "дори и тези средства да бъдат събрани, то бизнесът ще трябва да плати пет пъти повече за счетоводни и консултантски услуги. Отделно е административният натиск и корупцията, които не могат да бъдат оценени".

По думите на индустриалеца "в последните месеци има подобряване на бизнес климата, но с много бавни темпове и не отговаря на нуждите на бизнеса".

"Бихме искали намаляване на административната тежест, особено в частта данъчно облагане, изчисляване на осигурителните вноски, както и промяна в държавната политика в образованието, защото бизнесът, особено в индустриалните сектори, изпитва остра нужда от кадри".

Още новини от Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:58 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 2 rate down comment 1
Тава е
преди 8 години
Привет на коментиращите до момента! Очевидно са честни труженици и гледат от "своята камбанария". По същество има нещо рационално в този налог, но е побългарен, за да бъдат стригани още веднаж овците. Знаете ли колко джипа са регистрирани като товарни, а колко лимузини /в Бон няма толкова/ са служебни за возене на любовници, и колко яхти, и вертолети, и самолети, и апартаменти са СЛУЖЕБНИ ЗА ЛИЧНИ НУЖДИ. Това се решава лесно, но целта сега е създаване нова бюрократична заетост и корупционна схема, но видите ли, ЕС го иска!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 10 rate down comment 1
deant
преди 8 години
Тоя данък се простира от безнина на колата, до интернета, който плащаш и дори до тока с който си зареждаш личния телефон на работа, когато ти падне батерията. МАЛОУМИЕ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 1
deant
преди 8 години
Решението е просто, отдай автомобила под наем на фирмата си и ще ползваш данъчен кредит за гориво.--толкова просто, колкото да сключа договор със себе си на измислена цена да си давам сам колата под наем и след това да плащам ДОД 10% на базата на този наем, който сам съм платил на себе си? Целия данък е пълен с точно такава бумащина и бюрократщина. Вземи и "методологията" която фирмата сама ще изработи и ще даде на държавата. Сега си представи 100 хиляди фирми от едри до микро със 100 хиляди методологии. След това си представи НАП да се справи със събирането на такъв данък.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 1
deant
преди 8 години
реадвам се, че има хора които следят какво коментирам. Това, което съм писал в предишния коментар е в същия смисъл, като в този. А именно: ТОВА Е *** данък, който няма да постигне целта, за която КАЗВАТ, че е създаден. И те много добре го знаят, защото са го създали със съвсем друга цел!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 1
Hahoto
преди 8 години
В предния коментар за този данък, беше писал, че ползваш личния си автомобил за служебни цели. Решението е просто, отдай автомобила под наем на фирмата си и ще ползваш данъчен кредит за гориво.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 1
karadjata
преди 8 години
тия *** от ГЕРБ, ли са ГРОБ ли са, само нови налуднечави данъци и такси и други тормозещи бизнеса и хората простотии измислят. няма такива други *** И ***. ама виж им само вожда Бойко главния гробар, и се сещай народе какво те чака. всички ни в гроба иска да вкара и живи да ни зарови.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 10 rate down comment 3
deant
преди 8 години
това е най-глупавия данък измислян досега в историята на данъците. ФАКТ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още