IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Област Ловеч иска още един пътен възел на "Хемус"

Проектът веднъж вече беше променен, за да се приближи трасето на магистралата до Велико Търново

12:42 | 05.01.16 г.
Област Ловеч иска още един пътен възел на "Хемус"

Област Ловеч настоява на бъдещата магистрала „Хемус“ да бъде изграден още един пътен възел – край с. Дойренци, с който магистралата да се свърже с главния път до Русе.

"Ние няма да се откажем да търсим път за включването му. Това е от важно значение за двете области Плевен и Ловеч. За нас в социален аспект това съоръжение е от приоритетно значение", заяви пред журналисти заместник-областният управител Драгомир Кавалски, цитиран от БТА.

"Продължаваме да търсим път за включване в проекта на пътен възел при село Дойренци, който ще свърже магистралата София - Варна с главен път до Русе и е от изключително значение и за двете области. Освен по технически параметри тази отсечка, а и цялата магистрала, имат и социален характер - за развитие на икономиката и съживяване на целия Северозапад", каза още Кавалски.

Проектът на магистрала „Хемус“ веднъж вече претърпя промени, за да се приближи трасето до Велико Търново, откъдето ще има връзка с бъдещата магистрала Русе – Велико Търново. Старият проект предвиждаше пътят да минава в близост до Павликени.

През декември Националната компания “Стратегически инфраструктурни проекти“, която отговаря за изграждането на „Хемус“, избра Обединение “АМ Хемус Лот 1”, в което участват „Джи Пи Груп” ООД, „Конструксионес Табоада и Рамос“ ООД, „МР Сивил Уъркс“ ООД и „Трансконсулт-22“ ООД, да строи отсечката от магистрала “Хемус” от Ябланица до разклона за Угърчин. Участъкът от разклона за Угърчин до разклона за Плевен и Ловеч ще се изгражда от Обединение “ПСТ Хемус 2”, в което участват „ПСТ Груп“ ЕАД, „Хидрострой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Евро Алианс Тунели“ АД.

Регионалният министър Лиляна Павлова съобщи, че търгът в момента се обжалва от други участници в процедурата. Още не са приключили и отчуждения на имоти по протежение на трасето, така че строителството на 60-км участък ще започне най-рано през 2017 г.

Още не е ясно и откъде ще се намери финансиране. Надеждите са към „Хемус“ да се пренасочат спестени средства от оперативната програма за транспортна инфраструктура, ако се строи алтернатива на дългия тунел на магистрала „Струма“ в Кресненското дефиле. По-вероятно е обаче за „Хемус“ да се търси заем.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:11 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още