IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кръстев: Липсва адекватна политика за управлението на БДЖ

Навсякъде пътническите жп превози са губещи и се субсидират от държавата, смята бившият транспортен министър

11:03 | 21.12.15 г.
Кръстев: Липсва адекватна политика за управлението на БДЖ

Навсякъде по света железопътните пътнически превози са държавна политика, социална дейност, каза бившият министър на транспорта в служебното правителство на Марин Райков Кристиан Кръстев пред bTV.

„Няма пътнически превози в света, които да са на печалба“, категоричен беше той и допълни, че навсякъде тази дейност се субсидира от държавата. Според него обаче у нас има недалновидно управление на БДЖ и по-точно на звеното „Пътнически превози“. За сметка на това Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) е пример за добро управление по отношение на развитието.

Припомняме, че в Бюджет 2016 са заложени 175 млн. лева субсидия за държавната жп компания. Депутатите не подкрепиха исканията за увеличаване на средствата за БДЖ. 

Експертът препоръча да бъде изготвена рамка за развитие на БДЖ и компанията да стане приоритет за българските управляващи. „Системно трябва да се влагат повече средства в железниците, да се обновява подвижният състав, да се ремонтира железопътната инфраструктура“, посочи още Кръстев.

Според него в момента концепцията, по която се работи, е правилна – първо се модернизира инфраструктурата, а след това да бъде обновен подвижният състав. Той обаче призна, че в момента скоростта на влаковете е намаляла спрямо предходни години и това пречи на развитието на сектора като алтернатива на автомобилния транспорт.

„Реално инфраструктурата от Пекин до София съществува“, посочи още бившият министър по повод идеята за влак, който да свърже Азия и Европа. Според него проблемът са някои участъци по трасето, които трябва да бъдат ремонтирани и модернизирани, така че средната скорост от началната до крайната дестинация да бъде постигната.

Това е въпрос на държавен приоритет и по-добро взаимодействие между страните, през чиято територия минава трасето.

„Всички конфликтни точки трябва да бъдат изчистени, да се повиши скоростта и да се случи това, което трябва да се случи“, допълни той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още