IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Митница Свиленград се закрива

Има възможност в края на 2016 г. да се осигури аванс за доизграждането на магистрала "Хемус", коментира финансовият министър

12:48 | 16.12.15 г.
<p>
	Даниела Попова от Апелативната специализирана прокуратура и Андрей Андреев от Специализираната прокуратура дават пресконференция на ГКПП &quot;Капитан Андреево&quot; заради акцията от 13 декември. <em>Снимка: БТА</em></p>

Даниела Попова от Апелативната специализирана прокуратура и Андрей Андреев от Специализираната прокуратура дават пресконференция на ГКПП "Капитан Андреево" заради акцията от 13 декември. Снимка: БТА

Митница Свиленград ще бъде закрита, а част от работещите в нея - ангажирани в ново звено. Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов пред журналисти в Министерски съвет.

Звеното ще е в централното митническо управление и ще управлява всички резултати от сканиранията, за да не може да се злоупотребява с получените данни на терен, поясни Горанов.

Другата част от заетите в Свиленград ще бъдат ангажирани с митническа дейност, по предложение на шефа на митниците Ваньо Танов.

Горанов уточни, че идеята е стара и е била отложена за януари, за да не се използва предизборно в местния вот. Той не скри обаче, че има повод реализацията ѝ да бъде ускорена, след като преди дни 33-ма митничари бяха задържани за корупция на ГКПП „Капитан Андреево“.

Не е тайна, че органите по приходите са подложени на много тежък корупционен натиск заради функциите, които изпълняват, посочи финансовият министър и даде да се разбере, че арестите са били с участието и съдействието на ресорното му ведомство.

Според Горанов при централизиран анализ на данните, които се получават на ГКПП-тата, възможността за злоупотреби на местно ниво намалява.

Горанов каза, че оптимизацията, която се предлага, ще позволи да се подобри организацията на работа. Около 40 души от митницата в Свиленград ще бъдат пренасочени към други звена.

За строителството на магистрала „Хемус“ министърът коментира, че му се иска да се правят по-ефективно публичните разходи, но бил информиран, че проектът е скъп, защото е със сложни съоръжения, тъй като минава през защитени от НАТУРА 2000 зони.

По думите му вероятно в края на 2016 г. ще се наложи осигуряването на аванс, за което имало възможност. Точна сума обаче министърът не коментира.

Припомняме, че в понеделник Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" определи Обединение “АМ Хемус Лот 1”, в което участват „Джи Пи Груп” ООД, „Конструксионес Табоада и Рамос“ ООД, „МР Сивил Уъркс“ ООД и „Трансконсулт-22“ ООД, и Обединение “ПСТ Хемус 2”, в което участват „ПСТ Груп“ ЕАД, „Хидрострой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Евро Алианс Тунели“ АДза изпълнители на отсечките съответно от Ябланица до разклона за Угърчин и оттам до разклона за Плевен и Ловеч.

Строителството на 60-км участък ще струва над 756 млн. лева при индикативна стойност от 434 млн. лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още