Недостроеният участък от лот 1 на Западната дъга на околовръстния път на София ще бъде прехвърлен за финансиране от старата оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. към новата оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., съобщават от пресцентъра на Министерския съвет.
Западната дъга е продължение на автомагистрала „Люлин”, като първата отсечка завършва до р. Какач. С изграждането и на втория подучастък Западната дъга ще свърже магистрала “Люлин” със Северната скоростна тангента.
Заради забавяне на дейностите и обжалване на обществени поръчки преди няколко месеца обаче се наложи фазиране на строителството на Западната дъга, за да може отсечката да бъде включена в новата оперативна програма за транспортна инфраструктура.
В новата оперативна програма “Транспорт” ще се включат и допълнителни дейности към проекта за рехабилитация на ж.п. отсечката Пловдив – Бургас - проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникация на ж.п. възел Бургас и модернизация на тягови подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол.
Същевременно доизграждането на отсечката от метрото в София от метростанция „Джеймс Баучер“ до метростанция „Витоша“, което беше заложено за финансиране по новата програма за транспортна инфраструктура, се прехвърля към старата, която изтича тази година. Причината – по-ранното изпълнение на отсечката и спестяване на пари.