Ангажираността на служителите в България остава стабилна и сравнително висока, сочи проучване на Аон България.
От всички изследвани служители средно 61% са ангажирани с бизнеса на компанията, в която работят. Това означава, че те я препоръчват на свои колеги и познати като добро място за работа. От друга страна, ангажираните служители рядко мислят за напускане и не търсят други възможности на пазара на труда. Те влагат много повече, отколкото се очаква от тях на работа всеки ден.
Най-ангажирани според изследването служителите от сектор ИТ, следвани от фармацевтичния сектор и сектор “Производство”. Повече от половината служители в тези компании говорят положително за своя работодател, искат да продължат да работят при него в дългосрочен план и влагат много повече допълнителни усилия в работата си всеки ден, което допринася за бизнес успеха.
За девета поредна година Аон България представя компаниите, отличени като най-добри работодатели у нас през 2015 г. според световно утвърдената си методология за измерване на ангажираността на служителите.
В проучването през тази година се включиха общо 59 компании от повече от 8 индустрии. Близо 17 100 служители споделиха мнението си за своя работодател и 353 топ мениджъри оцениха компаниите, които управляват.
Повече от половината от участващите компании (55%) попадат в категорията на средните и големите компании. Останалите са малки компании с до 250 служители. През тази година средните компании (с от 250 до 1000 служители) заемат челното място с най-висок дял ангажирани служители – средно 70%.Те са следвани от малките компании, където средното ниво на ангажираност е 66%. Последни са големите компании, където нивото на ангажираност на служителите тази година е средно 47%.
Повишава се чувството на сигурност сред служителите в България и увереността на пазара на труда
Спрямо 2014 г. се увеличава процентът на служителите, които казват, че рядко се тревожат, че могат да загубят работата си. Тази положителна тенденция се допълва и от по-високия процент служители (62%), които твърдят, че могат да си намерят лесно работа, ако трябва сега да си търсят нова възможност на пазара на труда.
Предоставените от работодателите допълнителни придобивки продължават да са ключов фактор при ангажираността на служителите, но основно предизвикателство през следващата година ще бъде комуникацията им към служителите.
Според всеки втори служител допълнителните придобивки, с които разполага, не отговарят на неговите потребности, както и на семейството му. В допълнение, близо 60% от служителите в България споделят, че пакетът от допълнителни придобивки, който работодателят предоставя, ще бъде ключов при решението да останат в дългосрочен план в компанията или да търсят нови възможности навън.
Немалко са и случаите, при които придобивките се приемат от служителите като даденост, която работодателят е задължен да предостави. Информираността и комуникацията в тези области имат и голям потенциален ефект върху увеличаване нивото на ангажираност.
Класирането
Класирането се извършва в две категории: малки компании (до 250 служители) и средни и големи компании (от 250 до 1000 и над 1000 служители).
Резултатът е обективен, базиран на статистическа формула. Служителите са тези, които определят дали една компания е добър работодател или не. Тяхната ангажираност е ключов фактор, оказващ влияние върху бизнес резултата на своя работодател.
Така най-добър работодател сред малките компании в България за 2015 г. е СайтГраунд (от ИТ сектора), следван от Тавекс ЕООД (Финанси) на второ място и Джапан Табако Интернешънъл (Търговия с тютюневи изделия).
Сред средните и големи компании на първо място е Актавис ЕАД (Фармация), Ди Ейч Ел Експрес България ЕООД (Транспорт и Логистика) и Калинел ЕООД (Производство).