С приходите от концесията на Летище София ще се изплащат дълговете и ще се съживява БДЖ. Подготвя се по-специфична процедура за концесия на летището, тъй като няма причина данъкоплатците да се натоварват с проблемите на БДЖ и разходите да се покриват през бюджета.
Това коментира министърът на транспорта Ивайло Московски по време на заседание на ресорната парламентарна комисия. На заседанието беше обсъден проектът за Бюджет 2016.
Московски обясни още, че натрупаните дългове не са държавно гарантирани, поради което и няма как да бъдат покрити от бюджета. Същевременно секторът не разполага с други активи, които да могат да осигурят необходимите допълнителни средства.
Предвижда се летището да бъде отдадено на концесия за 35 години, като от бъдещия концесионер ще се изисква да плати таксите накуп. За този трансфер ще трябва да се получи и одобрението на Европейската комисия. Министър Московски обясни, че Брюксел ще одобри държавната помощ само при гаранции, че БДЖ ще бъде устойчива компания.
Същевременно обаче министърът на финансите не одобри финансирането на стратегията за оздравяване на БДЖ, която беше подготвена още в началото на тази година. Поради тази причина депутатите от парламентарната комисия продължават да настояват Владислав Горанов да бъде изслушан от тях.
Припомняме, че миналия месец той беше поканен на такова изслушване, но не се яви.
Московски предупреди, че ако не се използват средствата от концесията "рискуваме да се събудим без железница", защото облигационерите описват сградния фонд на БДЖ. По думите му другият вариант е да продължим да експериментираме с нервите на кредиторите.
Депутатът Георги Свиленски (БСП - Лява България) сравни използването на концесионните плащания от летището за БДЖ с прехвърлянето на парите от резерва на Здравната каса към фискалния резерв, извършено от предишния кабинет на Бойко Борисов.
Той припомни, че по закон концесионните плащания трябва да постъпят в Сребърния фонд и предупреди, че дори да бъдат ползвани за БДЖ, парите няма как да са налични преди средата на 2017 година.
преди 9 години По-голяма глупост не бях чел. Като изключим факта, че трудно се разбира коментара ти, не разбрах как така реши, че България Ер е спомен при положение, че е единственият ни авиопревозвач или това е просто проба за спекулация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Защо е спомен? Коя е тази нова компания? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години България ЕР е вече спомен, готова е новата компания, а *** взимат и летището на концесия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тези хора, ама изобщо нямат акъл да мислят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Новият концесионер ще му мисли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години За да не се събудим без железница, по-добре да се събудим без летище София. Апропо, България Еър кога ще върне парите на летище София, или това не е на дневен ред?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ами като не са гарантирани дълговете, фалирайте я железницата!Явно не е рентабилна, ще я заместят частни компании. отговор Сигнализирай за неуместен коментар