Днес се открива участъкът от магистрала „Марица” от Оризово до Димитровград (лот 1), съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ).
С построяването на 31,4-километровата отсечка завършва цялостното изграждане на автомагистралата – от връзката й с магистрала „Тракия“ до гранично контролно-пропускателния пункт „Капитан Андреево“.
Изпълнител на лот 1 е Кооперативно дружество „Кооператива Муратори & Чементисти - Чи. Ем. Чи. Ди Равенна“, a sтойността на договора е 159,75 млн. лв. с ДДС.
Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „Т7/СНИК“. Техният договор е за близо 679 хил. лв. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД.
Магистрала „Марица” свързва магистрала „Тракия” при пътен възел „Оризово“ с българо-турската граница. Тя е основен маршрут в направлението Пловдив – ГКПП „Капитан Андреево”. Общата й дължина е около 117 км.
Строителството на магистралата се съфинансира от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма са построени общо 65,62 км. На 28 май тази година бе пуснато движението по лот 2 от Димитровград до Харманли, с дължина 34,22 км.
АМ „Марица“ е третата изцяло завършена магистрала след „Тракия“ и „Люлин“.
преди 9 години На нищо не може да се разчита в тази държава!30 години не можем да изградим само планираните преди това обекти...А вече София-Пловдив е за 3-лентово магистрално трасе, а никой даже не го помисля да го предложи...Да не говорим, че би следвало да се помисли и за магистрала към втория мост при Видин.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години АМ Люлин - от Банкя до Даскалово :) е ВТОРАТА НАПЪЛНО ЗАВЪРШЕНА МАГИСТРАЛА "Дължината на автомагистрала Люлин е 19,135 км" :D:D:D:DПо бай Тошово време се направи към 300 км магистрала и нямаше ни една напълно завършена отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Закъснението на пускането на тази отсечка е от 2 години, но както се казва по-добре късно, отколкото никога. Има и голямо оскъпяване. Герб дадоха 50 милиона допълнително. Реално Чи. Ем. Чи. Ди Равенна никога не са работили тук, въпреки че се водят изпълнители. Всичко се правеше от Пътища Пловдив на Георги Гергов (договорът е сключен през 2011), а тази година благоевградска фирма довърши работата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар