Клипът, рекламиращ България с известни холивудски звезди, не е имиджов, а е свързан с това да се представим като кинодестинация, за което страната ни има огромен потенциал, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в предаването „Днес” на телевизия Bulgaria ON AIR.
Припомняме, че в неделя Министерството на туризма качи на сайта си клип, в който световноизвестни киноактьори споделят впечатленията си от България.
Идеята на видеото е всеки да помисли и да погледне на България като на място, което си струва да бъде посетено, така, както тези холивудски звезди от такъв ранг го казват, обясни Ангелкова. Тя напомни, че ЮНЕСКО избира София за столица на киното за тази година.
„Не съм подведена при реализацията на клипа, искаме да подчертаем, че България има възможност да стане кинодестинация и връзката между туризма и киното е очевидна”, повтори позицията си министърът на туризма. Тя даде пример с това, че на местата, където е сниман филмът за Хари Потър, се отчита ръст на туристите с над 50 на сто. В националния парк на Сидни, където е снимана „Мисията невъзможна 2”, броят на туристите се е увеличил с повече от 200 процента.
Министърът посочи, че клипът е предоставен на Министерството на туризма, за да може да се използва за различни рекламни инициативи.
„Очевидното е, че звезди от такъв ранг за първи път са се събрали и говорят положително за България, което не е правено в нито една държава”, каза още министърът. По думите й това трябва да се оцени, защото „най-важното е, че тези хора са убедени, че България си заслужава да бъде посетена и казват със сърцето си какво мислят”.
Министерството на туризма не е плащало, за да бъдат използвани звездите в клипа и да кажат какво мислят за нашата страна, заяви министърът. Ангелкова не отговори на въпрос колко струва самият клип.
Според Димитър Попов, член на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, клипът няма нищо общо с туристическата реклама. „Не знаем какво се случва с този клип, как ще стигне до клиентите, как ще се разпространява тази реклама за правене на филми у нас. Никой не знае и какъв ефект ще има. Този клип ни казва, че няма да имаме друга национална реклама”, коментира Попов.
„Клипът е аматьорски, не рекламира България, а представлява няколко нескопосно заснети кадъра и то неестетични, с фотографски грешки, едно симпатично промо на услугите на кино студиата тук, но не рекламира България”, каза от своя страна телевизионният продуцент Виктор Димчев. По думите му за реклама на щандовете по международните изложения на страната ни ѝ трябват красиви гледки, свежи кадри от ново време, а не стандартните познати кадри, които са показани и в този клип.
„Това е опит да бъде разпространен клип с известни хора, но проблемът е, че мястото му е в сайтове за видео споделяне", заяви от своя страна преподавателят по реклама в НБУ Боян Кутевски. По думите му в туристическото ведомство нямат разбиране за това от какво се нуждае българският туристически продукт.
Вчера пред Investor.bg Румен Драганов, директор на Институт за анализи и оценки в туризма, заяви, че клипът практически представлява реклама на едно самостоятелно търговско дружество, което всъщност е нерегламентирана държавна помощ.
преди 9 години чак златна незнам дали ще стане, но определено този клип не пречи на нищо и никой .... ама нали е американски и за това се плюе по него така настървено, ама комунистическа му работа кво да правиш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Миналата година само студиото Универсал в Холивуд е имало близо 7 милиона посетители! В Европа най-голямото студио където се произвеждат касови продукции се намира до София и се нарича Ню БоянаАко политиците са ни малко по умни биха могли да направят златна туристическа мина от това студио! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ... и разбирачи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Клипа е добър, както беше добро и логото преди време .... но уви, трудно ще се угоди на народ от мрънкачи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар