До края на 2018 г. може да бъде изграден участъкът от магистрала „Струма“ между Кресна и Сандански, заяви по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройсвото Лиляна Павлова. По думите й това може да бъде възможно при добро проектиране, управление на проекта и отчуждаване на имоти.
Договорите за строителство, проектиране и надзор на 24-километровия участък (Лот 3.3) бяха подписани тази сутрин, съобщиха от пресцентъра на ресорното министерство.
Отсечката между Кресна и Сандански трябва да бъде построена за максимум три години и половина, а максималната договорна цена е близо 281 млн. лв. с ДДС.
Изпълнител на строителните дейности е Консорциум „Струма – Лот 3.3“, който се състои от „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой-92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Изпълнител на договора за супервизия на проектиране и строителство с избрания изпълнител e „Пътинвест-инженеринг“ АД .
Идейният проект предвижда в участъка да бъдат изградени два пътни възела и 9 мостови съоръжения, но точните параметри ще са ясни с пълното проектиране.
Паралелно с това започват и действията за отчуждаване на имоти. Те ще бъдат извършени през зимния период, като Павлова изрази надежда още в началото на строителния сезон на 2016 г. да започне строителството на обекта.
„Днес реално започваме дейностите по строителство на още 24 км магистрала, с което удължаваме направлението София - Гърция - най-натовареният участък. Трафикът, който видяхме и в последните дни, изисква магистрала. Ето защо сключваме предсрочно договора с избрания изпълнител, за да работи незабавно“, подчерта Павлова.
Това е първият проект, който ще се финансира по линия на новата Оперативна програма „Транспорт“ 2014-2020 г.
Още 62 км до пълното изграждане на "Струма"
От магистрала „Струма“ остава да бъдат изградени общо около 62 км, покриващи целия Лот 3, който е разделен на три подучастъка.
Лот 3.1 започва от Благоевград и приключва при Крупник, като включва и тунел при Железник. Павлова поясни, че за този лот е избран изпълнител, но тече обжалване и след приключване на процедурите, до няколко месеца, ще се подпише и договор, което ще даде възможност за строителство на общо 40 км от участъка.
Лот 3.2 преминава изцяло през Кресненското дефиле и е най-сериозното предизвикателство при изграждането на магистрала „Струма“.
„До края на годината ще вземем най-доброто проектно решение. Проектирането се извършва на принципа на най-добро съчетание между техническо решение за преминаване, екология, финанси, кое е най-безопасното, бързото и екологично строителство в Кресненското дефиле. Вариантът за изграждане на тунел отпадна отдавна заради техническа, финансова и сеизмологична необоснованост“, каза Павлова.
Тя отбеляза, че се работи по няколко варианта за преминаване през дефилето, които включват преминаване на две нива на места, участъци с къси тунели и виадукти, комбинация от съоръжения.
„Очаквам до края на годината да има технически проект, който ще бъде предложен на обществено обсъждане, съгласуване, екологична оценка и се надявам още през 2016 г. след одобренията да стартираме процедура за избор на изпълнител. Общият срок за приключване на Лот 3 от АМ „Струма“ е 2022 г., но ние се надяваме да приключим участъци до 2019 г., а Кресненското дефиле да приключи до крайния срок“, каза още Павлова.
По време на парламентарния контрол тя припомни също, че до края на октомври трябва да бъде доизграден и участъкът от магистралата от Дупница до Благоевград, като изрази надежда това да стане и малко по-рано. Така магистралата от София до Благоевград ще може да функционира без „тапи“, допълни тя. След края на последните празници по магистралата са образуваха дълги опашки от автомобили.
През август пък беше завършен Лот 4 от магистралата – до Кулата, който вече функционира успешно, изтъкна министърът.
преди 9 години адмирации.......!!!!!..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И тогава окончателно ще кажем "сбогом" на презастроеното ни черноморие, пълно с мутри, селяния и нечистотии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар