За отменени полети на Lufthansa съобщиха тази сутрин от летище София. Промяната се налага заради стачка на пилотите на авиокомпанията.
Днес от столичната аерогара ще се изпълнят само един кацащ полет на Lufthansa - №LH1704 от Мюнхен в 18:30 часа, и един излитащ - №LH1705 за Мюнхен в 19:35 ч.
Отменени са четири излитащи полета: №LH1707 за Мюнхен в 06:10 ч.; №LH1429 за Франкфурт в 06:50 ч.; №LH1703 за Мюнхен в 12:55 ч. и №LH1427 за Франкфурт в 14:05 ч., както и четири кацащи: №LH1702 от Мюнхен в 11:45 ч.; №LH1426 от Франкфурт в 12:50 ч.; №LH1428 от Франкфурт в 20:15 ч.; №LH1706 от Мюнхен в 22:05 ч.
Повече информация пътниците могат да намерят на сайта на Lufthansa, на гишетата на авиокомпанията на Терминал 2 на летище София, както и на телефон 02/ 930 42 42, уточняват от столичното летище.
Около 1000 полета на германския авиопревозвач са отменени днес, тъй като към вчерашната стачка на пилотите на дълги разстояния от днес се присъединяват и колегите им на полетите на къси и средни разстояния.
13-тата стачка на пилотите за последната година и половина бе обявена в понеделник и стартира във вторник, а днес се разширява. Протестът е нов опит на пилотите да принудят ръководството да се откаже от плановете си за увеличаване на пенсионната вързаст и орязване на привилегиите. По време на общо 12-те стачки от април 2014 г. насам по собствени данни компанията е загубила 300 млн. евро.
Основната ябълка на раздора продължава да бъде концепцията за свиване на разходите Wings. В конкурентната битка с редица други съперници Lufthansa възнамерява да предостави нискотарифни полети по повече дестинации. Но персоналът на Wings няма да бъде заплащан по тарифите на Lufthansa, а по по-ниски. Проблем са и преходните заплащания при пенсиониране за около 5 400 пилоти в групата. Авиокомпанията възнамерява да праща пилотите си в пенсия най-рано на 60 години, вместо досегашните 55 години, а пилотите се противят на това решение.
Сега те могат да се оттеглят на 55 години, като получават 60% от заплатата си през следващите 10 години. Наскоро обаче Европейският съюз промени правилата за лицензиране на летците и им позволи да работят до 65 години. Профсъюзът, който представлява 5 400 служители на Lufthansa и GermanWings, настоява за запазване на настоящите правила.