България е твърде малък пазар, за да бъдат изградени две петролни рафинерии. Това каза пред bTV депутатът от Патриотичния фронт Емил Димитров, известен като Ревизоро, тъй като в миналото ръководеше Агенция „Митници”.
По думите му тук няма как да се изплати инвестицията. Освен това втора рафинерия можела да бъде изградена пак на Черно море, а горивото ще идва само от едно място – Русия, защото маршрутът през Босфора е сложен.
България се захранва от няколко рафинерии – в Румъния, в Гърция, Лукойл в Бургас и др. Затова цената на горивото зависи и от това до коя точка в страната то се транспортира, заяви той.
Емил Димитров твърди, че сериозно влияние върху цените на горивата оказват големите хранилища. „Четири - пет са големите мастодонти и не позволяват никой да се включи. Една верига бензиностанции имаше хранилище до жп линия, оказа се, че това е голям проблем заради сервитута – сега то не работи. Големите притискат малките и вземат надценка“, твърди той.
Народният представител е категоричен, че не може случаен играч да влезе на пазара, защото редът за вноса е усложнен. Освен това депутатът твърди, че имало натиск към ведомствените бензиностанции, които сега купуват горивата по цени на едро.
По повод започналата проверка на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за това дали има картел при горивата, той смята, че антимонополният орган трябва да се заеме с въпроса защо бензинът на 10 км от рафинерията, и този, който е тръгнал от Гърция през София към Петрич е на съпоставими цени. Освен това КЗК трябвало да види кои са складодържателите и какви са условията, при които продават на търговците.
„Около 2 млрд. остават в тези монополисти и трудно хората биха се изправили пред такава сума. Предпочитат да си вземат заплатите“, каза той по адрес на КЗК. Депутатът уточни, че в някои случи 40 ст. надценка на горивото била оправдана, а в други – не. КЗК трябвало да се произнесе дали има монополисти.
Логично е горивото, тръгнало от Констанца към София да е по-скъпо, но няма причина всички горива да са скъпи, настоява депутатът.
По повод кампанийната проверка по бензиностанциите той смята, че трябва да се тръгне първо от рафинериите, вноса и складодържателите.
За поевтиняването на горивата от последните дни той коментира, че бензиностанциите работят с различни надценки – от 20 до 40 ст., в зависимост от това дали имат складови бази, но „никой не иска да сваля цените“.
Тези, които са писали правилата досега, пишат новите, допълни той.
преди 9 години "Около 2 млрд. остават в тези монополисти и трудно хората биха се изправили пред такава сума. Предпочитат да си вземат заплатите, каза той по адрес на КЗК."Че точно това им е работата в КЗК! Ако не се справят, уволнения! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Но няма да се случи, защото:14. (S/NF) Борисов поддържа тесни финансови и политически връзки с директора на Лукойл България Валентин Златев, изключително влиятелен политически брокер и политически кукловод. Лоялността му (и неговата уязвимост) към Златев, играят голяма роля в процеса на взимане на политически решения на Бойко Борисов. Кметът ангажира Лукойл в множество публично-частни партньорства, откакто е на власт: Лукойл се ангажира да дари асфалт за поправката на столичните улици, да се грижи за паметника на съветската армия и да финансира жилищно строителство за малоимотните. Като насрещен жест, Борисов съдейства за предоставяне на общинска земя за изграждане на нови бензиностанции на Лукойл. Въпреки че сделката изглежда танто-за-танто, публичните договорки на Борисов с Лукойл са само една страна на неговите много по-дълбоки и по-широки бизнес взаимоотношения със Златев, информация за които получихме по други канали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Либерализийте вноса! Сега трябва да имаш акцизен склад, което е адсурдно. В Гърция и Румъния е по-евтин дизелът, а е с по-добро качество и колата харчи по-малко гориво. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ... и за това ако някой инвеститор случайно прецени че има смисъл, вие ще направите всичко възможно да не се случи.... зада не си набута парите, не защото пазите монопола, да не си помислите нещо.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години То и за една е малък, горката, всяка година е на загуба! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години То и за една е малък, горката, всяка година е на загуба! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Проблемите идват от изскването на държавата за акцизен скклад. Това излиза скъпо на вносителите, и автоматично ограничава пазара за малки вносители на автини горива. Друг а въпросът, на кого са нужни акцизни складове за вносители от ЕС ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "и то да се запази на високо ниво"Ти виждаш ли какво пишеш?Къде е това високо качество? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Няма нужда от втора рафинерия у нас, ние сме малка държава и не искаме.Иначе, е добре режимът за внос на горива да е сложен, за да се контролира кой и какво внася, да се знае какво е качеството и то да се запази на високо ниво. отговор Сигнализирай за неуместен коментар