Само в последната година над 1 милион пътници са се отказали от услугите на БДЖ, като това е намаление в размер на 9%, пише в днешния си брой Труд, цитиран от BTV. За десетилетие пътникопотокът се е свил с над една трета, посочва вестникът, като се позовава на данните на Националния статистически институт.
През април - юни 2015 г., когато традиционно пътуванията се увеличават, железниците са превозили с 489 000, или със 7,6% по-мако хора, отколкото миналата година по това време. За цялото първо полугодие на 2015 г. с влак са пътували 11,3 млн. души, което е с над 1 млн. по-малко спрямо същия период на 2014 г.
В същото време пътуващите с автобуси стават все повече. През второто тримесечие на 2015 г. с рейсове са пътували над 109 млн. души - ръст от 1,2% спрямо същия период на миналата година. Така пазарният дял на БДЖ се е свил до нищожните 5,1%.
В сравнение с 2006 г. броят на пътниците в БДЖ през януари-юни се е свил с 6 млн., което означава, че за 10 години компанията е загубила 35% от клиентите си, посочва всекидневникът.
Основни причини за намаляващия брой пътници са ремонтите на жп линиите, които променят маршрути, както и лошото качество на услугата. Според данните в докладите за дейността на държавната компания през първото шестмесечие 13% от влаковете са закъснявали, а нарушенията, свързани с лоши хигиенни условия, се увеличават с 22%.
Критика към практически всички транспортни министри през последните поне 10 години е, че пренебрегват държавния железопътен превозвач за сметка на автобусните превози – бранш, в който не са една и две фирмите, свързвани с конкретни политици.
В същото време икономисти настояват за решителна реформа в сериозно задлъжнялата БДЖ с премахване на излишните влакове и съкращения на част от персонала. Протестите обаче към момента не позволяват даже и плахите опити за оптимизация.
преди 9 години ще фалират БДЖ, ще го продадат на #КОГОТО трябва и после БДЖ ще бъде продадено на скрап. БОСТАТските плашила друго не умеят. Това да не ви е оня *** Цецо Мустака, дето преструктурера 28 предприятия и ги направи конкурентоспособни и печеливши? Като стъкларския завод "Рубин" в Плевен, дето го взе една умствена шушумига. И ще го разсире, поради умствена недостатъчност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Въпросът с оптимизацията на БДЖ не се свежда толкова до съпротивата на синдикатите. Лисва каквато и да е воля за реформиране на този вид транспорт. Прекалено много персонал, прекалено много разходи, изключително некачествена услуга отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Умишлено съсипват и БДЖ, като целта, както казва и alexx, е да се приватизира на символична цена. Иначе казано за 1 долар. Щото купувача ще наследи дълговете. Все същия сценарий отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Браво на ГРОБ. Да назначат още някой комсомолец като Владимиров в управлението на БДЖ и след това да го продават за жълти стотинки на Делян Пеевски като Булгартабак и нещата ще се оправят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар