За подобряване на популярността на летището в Пловдив призовава сдружението с нестопанска цел Феникс Фонд. Инициативата за създаването на този фонд е от два синдиката - на железничарите и на летищния център за обслужване на въздушно движение в Пловдив.
Целта е към него да се присъединят и други организации, които да наберат достатъчно средства за активна реклама на летището.
Ако се рекламират ефикасно възможностите за туризъм и правене на бизнес в региона, благодарение на бързия достъп през летището, регионът може да печели 100 млн. лева годишно и да бъдат създадени 20 хил. работни места, смятат от организацията.
В ЕС има 320 регионални летища, които се конкурират в привличането на авиокомпании да летят от тях, като това се прави с предоставяне на стимули, с които се намаляват разходите за използване на летищата от страна на авиокомпаниите, коментират от Фонда. От 2005 година до 2014 година броят на регионалните летища в Европа се е удвоил. От организацията обясняват това с факта, че въздушните гари са абсолютно необходим фактор за развитието на регионалната икономика.
Фондът разглежда регионалните летища в ЕС като двигатели на местните икономики, без които е почти невъзможно да се развиват съответните региони. Районът на Летище Пловдив включва шест окръга и има потенциал да привлече към себе си интереса на европейския потребител.
За бизнеса ползата е в повишените приходи вследствие на повишеното потребление. За държавните и общински институции ползата е от повишението на приходи от данъци, осигуровки, намаление на разходи за помощи за безработни.
Най-големият специализиран рекламен пазар в ЕС е този на Airport marketing services, която е рекламна фирма и работи с най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair. Посещава се от 700 млн. потребители годишно (два милиона на денонощие). Годишно сумата за реклама тук е 500 хил. евро.
Според експертите при добра реклама и полети от летище Пловдив по осем дестинации е съвсем реалистично да бъдат генерирани поне 350 хил. пътници на година. Сметките им показват, че всеки пасажер оставя поне 300 лева, или малко над 100 милиона лева, които ще влязат в местната икономика - при хотелиери, ресторантьори и търговци.