Почти два пъти повече са случаите, при които потребители търсят информация от Комисията за защита на потребителите за евентуалните рискове по време на почивката и как да ги избегнат, отколкото подадените жалби, съобщава пред БНР председателят на институцията Димитър Маргаритов.
От откриването на приемните на Комисията по Черноморието в началото на летния сезон са поискани повече от 100 консултации и са подадени около 60 жалби, съобщават от пресцентъра на КЗП.
Потребителите се оплакват най-често от предоставянето на туристически продукт. И основно за разминаването на това, което се предоставя реално, спрямо това, което потребителят е очаквал да получи, когато е избирал своята почивка или е сключвал договор за съответния пакет, става ясно още от съобщението на Комисията.
„В различни хотели сме установявали, че предоставяните услуги не съответстват на категоризацията на обекта – липсват основни услуги, които са задължителни за дадената категория. В този случай ние предприемаме действия по налагане на санкции и по информиране на министъра на туризма относно тези разминавания, за да се стигне до уравняване на категорията на обекта спрямо качеството на предоставяните в него услуги”, посочва Маргаритов пред "Дарик".
Той препоръчва на потребителите да съхраняват документите за туристическите си пътувания и при проблем да търсят съдействие от КЗП и Европейските потребителски центрове”