Към края на месеца би трябвало да стане ясно кой ще прави идейния проект на бъдещата магистрала Русе – Велико Търново. Избраният изпълнител ще трябва да предложи поне три варианта на трасето по нов терен извън съществуващия път, като крайният срок за изпълнение на поръчката е 120 дни.
Днес Агенция “Пътна инфраструктура” отвори ценовите оферти на 8 фирми. “Виа План” ЕООД със сигурност ще трябва да обоснове предложението си, тъй като е с над 35 на сто по-ниско спрямо средната цена на подадените оферти при праг от 20 на сто.
Най-ниска е офертата на “Виа План” – 624 хил. лева, а най-висока – на “Трафик Холдинг” ЕООД – 1,275 млн. лева, което е с 32% над средната цена. Индикативната стойност на поръчката беше 1,25 млн. лева.
Отворени са и офертите на “Инжконсултпроект” ООД – 835 200 лева, ДЗЗД “Проект Русе 2015”, в което влизат „3TI Проджети ингенериа интеграта“ Спа, Италия, „Рутекс“ ООД, „Сивен Дизайн Сървисис“ ООД – малко под 1,1 млн. лева, „Илия Бурда“ ЕООД – 1,05 млн. лева, „Алве Консулт“ ЕООД – 1,08 млн. лева, ДЗЗД „АМ Янтра“ с участници: „Трансконсулт-22“ ООД, „Контролс“ ООД, „МОТТ МАКДОНАЛД ЛИМИТИД“ – 900 хил. лева, и „Пътпроект“ ЕООД - 826 440 лв. с ДДС.
Началото на проекта е Дунав мост при гр. Русе при км 0 на път I-2, а краят е приблизително при км 118 - пресичането със съществуващия път I-5 Велико Търново – Габрово, в близост до с. Соколово.
Пътната агенция обяви процедурата за идейния проект през април, след като през февруари регионалният министър Лиляна Павлова съобщи, че трасето, което е част от бъдещия скоростен път Русе - Свиленград, ще е с магистрален габарит.
При осигурено финансиране магистралата Русе-Велико Търново може да бъде готова до 2020 г., прогнозира Павлова.