IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

КЗП забрани на търговска верига некоректни промоции

Търговецът е фиксирал процент отстъпка върху по-висока предишна цена на продукта

15:59 | 14.08.15 г.
КЗП забрани на търговска верига некоректни промоции

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговска верига да заблуждава клиентите си, като формира некоректно процента на намаление на стоки в промоции.

За да може да обяви по-голямо намаление, по-малко от месец преди да го направи, търговецът повишава цените и върху по-високите стойности фиксира съответно и по-голям процент на отстъпка. Проверка на КЗП установи, че преди да намали с 25% цените на продукти в промоция, търговската верига умишлено за кратко време ги е завишавала с 2%, за да обяви по-голямо намаление в сравнение с цената от предходен период.
 
Другата схема, по която търговецът реализира тази нелоялна практика, е като променя цената на дадена стока през определено време и обявява процент на намаление не върху последната прилагана цена, а върху тази от предишен период, когато е била по-висока. 

Проверката на КЗП установи, че въпросната търговска верига е продавала определен продукт на редовна цена 7,99 лв., а при обявяване на промоция с 36% отстъпка цената е била 6,99 лв. На практика се оказва, че процентът на намалението е изчислен върху цената 10,99 лв., на каквато продуктът е предлаган през друг, по-стар период. При намаление от последната прилагана цена 7,99 лв. отстъпката следва да е едва 14%. 
 
По-атрактивният процент на намаление, който се постига с прилагането на тези два подхода, е възможно да повлияе на икономическото поведение на потребителя и той да направи покупка, която не би реализирал при отсъствие на подобно послание и която е в ущърб на неговите икономически интереси.
 
От КЗП съветват потребителите да бъдат изключително внимателни при пазаруването при промоции, тъй като е възможно да попаднат на различни некоректни действия на търговци. Препоръчват да се направи предварително проучване на какви цени се предлага от другите търговци интересуващият ги продукт.
 
Комисията приканва потребителите, които попаднат на некоректно поведение от страна на търговци при провеждане на промоции, да сигнализират в институцията. Националния телефон на потребителя е 0700 111 22.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:22 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още