Официално е даден старт и на втория етап от така наречения електронен болничен лист, след като бяха публикувани функционалните изисквания на необходимия софтуер за връзка на осигурителите с НОИ, съобщават от осигурителната институция.
На интернет страницата на институцията (www.nssi.bg) са достъпни „Функционални изисквания, структура и формат на данните, поддържани от програмните продукти за въвеждане, контрол, съхраняване, представяне, корекция или заличаване на данните от осигурителите и самоосигуряващите се за изплащане на паричните обезщетения от ДОО”.
Публикуваната днес информация, заедно с приложенията към нея, e насоченa към разработчиците на софтуера, чрез който от 1 януари 2016 г. осигурителите, самоосигуряващите се лица и осигурителните каси ще могат да се включат в електронния обмен на данни за изплащане на парични обезщетения за временна неработоспособност и майчинство.
Подробно се разясняват техническите и програмни изисквания, на които трябва да отговарят специализираните продукти, за да бъде осъществена връзката между тази група задължени лица и НОИ.
Чрез тях ще бъде реализирана функционалността за въвеждане, контрол и подаване към института в електронен вид и по електронен път на изискваната от действащото законодателство информация от страна на работодателите.
Вторият етап от електронизирането на процеса по изплащането на паричните обезщетения за временна неработоспособност и за бременност и раждане трябва да завърши до края на 2015 г. и . Той включва разработване и внедряване на информационна система, чрез която работодателите да могат да подават данните и документите по електронен път. Целта е да се съкрати времето за изплащане на обезщетенията, а също така и намаляване на административната тежест.