Новата екооценка за промененото трасе на магистрала “Струма” ще е готова през следващата година, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в сутрешния блок на Нова телевизия.
Припомняме, че служебното правителство на Георги Близнашки стартира процедура за препроектиране на трасето, за да отпадне дългият над 15-км тунел, за което настоя част от строителния бранш. Целта е да се спестят средства, които ще се насочат към магистрала “Хемус”.
Преди дни Националната компания “Стратегически инфраструктурни проекти” избра и проектант, който да подготви новото трасе – по протежение на съществуващия път със система от къси мостове, виадукти и тунели.
Проектът трябва да е готов до края на годината, за да може, след като се направи и екооценката, през следващата година да бъде обявена и тръжна процедура за избор на изпълнител, обясни Павлова. През 2017 г. трябва да започне строителството, за да се спазят крайните срокове – до края на 2022 г.
До края на октомври ще бъде пуснат за движение участъкът от магистрала “Струма” до Благоевград. За отсечката от Благоевград до Крупник е избран изпълнител и след като приключат обжалванията, наесен ще се сключи договор с него, допълни министърът.
През август, най-късно през септември ще се сключи договор и с изпълнителя на участъка от Кресна до Сандански.
Що се отнася до “Хемус”, Павлова посочи, че изграждането на магистралата от Ябланица до Шумен се очаква да струва 1,6 млрд. лева, защото съоръжението е сложно, с големи пътни възли, виадукти и тунели. Само на първите 30 км след Ябланица има два сравнително дълги тунела, коментира тя.
Строителството на магистралата от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч може да приключи до 2018 г., ако процедурата за отчужденията и подготовката на парцеларните планове стартира догодина, каза още регионалният министър.
Лиляна Павлова подчерта, че според анализите на Световната банка властите трябва да започнат да инвестират повече в пътища. Това обаче върви с увеличение в бъдеще на таксите за преминаване.
Министърът посочи, че от пет години цените на винетките не са вдигани, а приходите едва достигат да поддръжка и текущ ремонт на пътната мрежа.
Тя потвърди, че след 2018 г., в зависимост от анализите на Световната банка, ще се въведат електронни винетки за леките автомобили и тол такси за тежкотоварните над 3,5 тона.
преди 9 години и аз останах втрещен като я чух тази сутрин. и понеже спомена Австрия, там винетката е 85 евро за около 4 пъти повече магистрали (без да съм гледал колко са по малите пътища)... и това е планинаска държава, а ние на 2/3 сме равно поле. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Кой е казал, че само с винетки трябва да се ремонтират пътищата? ДДС, акцизите върху горивата - за какво са? Или само за пенсии на раннопенсионирани ще раздават тия пари? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Кака ти Лиляна да провери колко струва винетката в Австрия и колко километра пътища подържат . А не само да крадат и да викат че парите за пътиша не стигат . отговор Сигнализирай за неуместен коментар