Забелязва се, че областите, в които нивото се е подобрило, са болшинство спрямо тези, в които се е влошило или не се е променило, което само по себе си е позитивен знак за развитието на електронното правителство в България. Тревожен обаче е фактът, че в области като Видин и Русе, които през 2012 г. имат едни от най-ниските стойности за страната, 1,13 и 1,12 респективно, ситуацията не се е подобрила, а напротив, дори се е влошила за периода. Като цяло обаче, поради позитивните промени в повечето области, средно за страната услугите, предоставяни по електронен път от общините, са с едно ниво по-високи през 2014г. (2,81) спрямо 2012 г. (1,75)., което съответства на преход от 2-ра степен по нашата методология, съответстваща на наличие на информация, до 3-та степен, която показва възможност за изтегляне на бланки и формуляри. Все пак, обаче, тази степен на развитие е далеч от възможностите за истински електронни услуги, които предполагат двустранна комуникация между клиента и администрацията, както и възможност за извършване на транзакции по електронен път.
Ако обърнем внимание на броя общини, групирани по нивата на електронните им услуги, ситуацията всъщност е по-лоша, отколкото бихме предположили на база горните данни.
Повечето общини в страната все още са на ниво 1, т.е. не предлагат никакви електронни услуги, според годишните им отчети. Въпреки че за периода техният брой е паднал от 200 на 179, а броят на общините, предлагащи електронни услуги на нива 3, 4 и 5, се е покачил общо с 23, това е изключително малък напредък за цели три години. Тоест, от 2012 до 2014 г. броят на общините, които не предлагат никакви е-услуги, е паднал само с около 10%, а броят на общините, предлагащи електронни услуги на ниво по-високо от 2, се е увеличил с 42%. С оглед на това, че развитието на е-услуги, предлагани от държавната администрация, поне условно е един от приоритетите на няколко поредни правителства през последните години, данните в таблицата горе са разочароващи.
Развитието на електронното правителство е една много важна стъпка за оптимизиране и модернизиране на държавната администрация. Едно по-широко и качествено предлагане на услуги по електронен път от страна на общинските администрации сериозно би подобрило административното обслужване и би спестило време и пари на данъкоплатците чрез съкращаване на ненужни разходи и процедури. Въпреки че за последните няколко години средното ниво на предлаганите електронни услуги за страната се е подобрило, процесът върви с изключително бавни темпове. В същото време все още има области в страната, където средното ниво е 1 или малко над него, което означава, че в повечето общини там не предлагат каквито и да било е-услуги. Това води до сериозна фрагментация в качеството на административно обслужване и бизнес средата в страната, защото докато едни общини и области се развиват, други допълнително изостават.