Самоосигуряващите се вече могат да подават декларацията при започване, прекъсване, възобновяване или прекратяване на всяка трудова дейност, за която са регистрирани, онлайн, съобщиха от Националната агенция за приходите (НАП).
Това обаче ще става с персоналния идентификационен код на НАП, който се издава безплатно във всеки офис на агенцията. Той дава достъп до множество електронни услуги, предлагани от данъчните.
Прекъсване или прекратяване на трудовата дейност, което е основание самоосигуряващите се да спрат да внасят осигурителни вноски за периода, в който не осъществяват трудова дейност.
Декларацията трябва да бъде подадена в 7-дневен срок от започването, прекъсването, възобновяването или прекратяването на трудовата дейност, припомнят данъчните. С тази декларация самоосигуряващите се определят и вида на осигуряването си.
С възможността за подаване на декларации онлайн се облекчават над 300 хил. самоосигуряващи се, които вече няма да се налага да посещават приходната агенция. Освен възможност за подаване на формуляра, съществува и справочна част, която показва всички данни за започване, спиране или прекратяване на дейност.
Този вид декларации могат да се подават по интернет за периоди след началото на 2015 година.