IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Започва строителството на третия и четвъртия етап от обхода на Габрово

Обходът на Габрово е част от мащабния проект за тунел под връх Шипка в Стара планина

14:47 | 13.07.15 г.
Започва строителството на третия и четвъртия етап от обхода на Габрово

Започва строителството на третия и четвъртия етап от обхода на Габрово, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Третият участък е с дължина 5 км и започва от кръстовището на път III-5004 с път III-4404 в кв. „Чехлевци“ до пътен възел „Дядо Дянко“ при булевард „3-ти март“. Четвъртият е 4,1 км и е от пътен възел „Дядо Дянко“ до кв. „Радецки“, информира агенцията.

Обходът на Габрово е част от мащабния проект за тунел под връх Шипка в Стара планина, който България се е ангажирала да изгради до 2022 г. Финансирането за проекта обаче не е сигурно, ето защо страната ни се опитва да намери алтернатива на дългия тунел през Кресненското дефиле на магистрала „Струма“, за да пренасочи спестените пари към тунела под Шипка и магистрала „Хемус“.

Първият и вторият етап от строителството на обхода – рехабилитацията на съществуващ път, приключиха в края на 2013 г. Изграждането на самия тунел е предвидено да се случи на петия етап от строителството на обхода на Габрово. Освен него, по протежение на този участък са предвидени още 4 по-къси тунела и 6 виадукта.

Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който са: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой – Т“ ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС.

Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Обединени консултанти“ с партньори: „Трансконсулт БГ“ ООД, „Рубикон Инженеринг“ ООД и „Трафик Холдинг“ ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД. Техният договор е за 116 640 лв.

Изграждането на обхода на Габрово се забави с повече от година заради закъснението на процедурите от отчуждаване на частните терени, необходими за реализацията на проекта. Същевременно срокът за завършването на третия и четвъртия етап изтича в края на тази година заради финансирането от програмата „Транспорт“ за стария програмен период (2007-2013 г.).

Министърът на транспорта вече призна, че обходът на Габрово е сред най-рисковите проекти, заради които може да изгубим пари по оперативната програма. Възможно е да се стигне и до фазиране на строителните дейности.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:47 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още