IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електронните услуги на Столична община не могат да изместят чакането на гише

Сред основните бариери е електронният подпис, който е платен

09:10 | 01.06.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Електронните услуги на Столична община не могат да изместят чакането на гише

Половин година след пускането на близо 50 електронни услуги на Столичната община те все още не могат да изместят традиционното подаване и издаване на документи на гише. Това пише в днешния си брой в. "Сега" като се позовава на справка на общината.

Порталът с електронните услуги заработи през октомври. Сред тях са издаване на удостоверение за постоянен и настоящ адрес, за данъчна оценка, за семейно положение и други.

За последните месеци на миналата година например 15 души са ползвали онлайн услугите, свързани с гражданска регистрация. За първите пет месеца на тази година те са 25. Тук влизат 25 услуги, сред които издаване на удостоверение за адрес, за брак, за наследници, семейно положение и други.

Услугите, свързани с местните данъци и такси, са осем - издаване на данъчна оценка, издаване на дубликат за платен данък върху колата, заверено копие от подадена данъчна декларация и други. През миналата година само един човек е ползвал някоя от тези услуги, а от началото на тази година - девет души.

Най-предпочитана е услугата за издаване на данъчна оценка. В портала с електронните услуги на общината има още и раздел с услуги за общинска собственост, зелена система и туризъм. В секция туризъм например влизат категоризация на местата за настаняване и категоризация на заведенията. Клиентите на тези услуги са само двама от началото на годината.

"Още при представянето на електронните услуги се повдигна въпросът, че електронният подпис е бариера, защото е платен", обясни заместник-кметът по финансите Дончо Барбалов.

От няколко седмици софиянци могат да си проверяват местните данъци и такси с идентификационния код от НАП, но това е само за справки. Обмисля се в бъдеще с кода да се издават и заявления. След промени в Данъчноосигурителния процесуален кодекс вече може да се подават документи онлайн и без електронен подпис, както е с данъчните декларации.

Миналата година са били активни и услуги, свързани с изборите - например проверка на секция при гласуване, заявление за гласуване в подвижна избирателна кутия и други. От тази услуга за миналите избори са се възползвали 13 души, като тази година онлайн справките по Изборния кодекс пак ще са активни.

Друга услуга, която общината пусна от тази година, е онлайн кандидатстване по програма "Култура". Тук интересът е много по-голям - 293 души са подали документи по интернет.

За разлика от получаването на официални документи, при сигнали, жалби и питания софиянци избягват да разговарят с чиновници. 7120 сигнала са подадени от граждани по телефон и имейл от януари до края на май. В контактния център, който заработи от началото на тази година, са получени 5224 обаждания и онлайн сигнали.

От сайта на кол центъра - call.sofia.bg, става ясно, че само за май регистрираните сигнали са 1311. От тях отговор са получили 578 души, а 244 са приключени. Последният сигнал например е за дупка в район "Лозенец".

Виртуалното деловодство на общината също има доста запитвания от гражданите. Миналата година те са били 5297, а от началото на тази до края на май - 1896. Не е ясно на колко от тях е отговорено и има реакция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:42 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още