България и Румъния имат спешна нужда от изграждането на минимум пет нови моста между двете държави. Трябва да се работи за постигане на консенсус, намиране на инвеститори и проектанти. Това каза в интервю за Радио „Фокус” – Велико Търново икономистът проф. Андрей Захариев.
По думите му двата моста, които съществуват в момента, не са достатъчни.
„Редица икономисти заставаме зад идеята, че между България и Румъния, освен двете мостови съоръжения при Русе и Видин, обединяващи автомобилния и жп транспорт, ние имаме спешна нужда от инвестиции, проектиране и консенсус между България и Румъния за минимум пет нови моста. Те трябва да бъдат от един олекотен и по-евтин тип. Подобен мост беше изграден в съседна Сърбия и неговата стойност е само 50 млн. евро. Това е 1/5 от цената на съоръжението при Видин – Калафат”, обясни още проф. Захариев.
Той добави, че мостовете трябва да бъдат разположени при Никопол, Оряхово, Свищов, Тутракан и Силистра.
„Бъдещето ще покаже дали ще се постигне обществен консенсус, но това би било ключово за бизнеса в Северна България”, каза още професорът.
Според него, от началото на 2015 година Северна България е с особен фокус за развитието и изграждането на автомагистрали и магистрални трасета, включително и изграждането на връзки между основните балкански столици.
„Ние имаме сериозни очаквания за изграждането на тунел под връх Шипка, както и на трасе на автомагистрала „Черно море” между двете конкуриращи се вече морски столици – Бургас и Варна. С тях ще бъде окончателно затворен т.нар. национален магистрален пръстен, базиран в голямата си част върху изградената автомагистрала „Тракия” на юг и автомагистрала „Хемус” на север”, обясни още проф. Андрей Захариев.
По думите му това са основните очаквания за бързи инвестиции.
преди 9 години Трябват мостове за тези които нямат пари да напуснат през терминал 2/1 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Каквото има в хладилникът на еди народ, то той това ще произвежда. За каквито стоки има пари еди народ, то те това и ще произвеждат. Защо да произвежда прошуто и ементал, след като хората имат пари за сурогатни стоки - и те това купуват. Така джобът на народа определя посоката на индустрията и качеството на стоките й. ТО ТОВА ЗАВИСИ, И ЗА КУЛТУРАТА, И ИЗОБЩО ВСИЧКО. Каквото има в хладилникът на еди народ, то той това ще произвежда. За каквито стоки има пари еди народ, то те това и ще произвеждат. Защо да произвежда прошуто и ементал, след като хората имат пари за сурогатни стоки - и те това купуват. Така джобът на народа определя посоката на индустрията и качеството на стоките й. ТО ТОВА ЗАВИСИ, И ЗА КУЛТУРАТА, И ИЗОБЩО ВСИЧКО. http://chetohche.blog.bg/***/2015/03/31/trudyt-na-rabotnicite-e-ograben-ot-rabotodatelite-s-24-milia.1350412 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години 6,4% от заетите в България, работят в аграрният сектор, а в Полша 12,6%. Гърция - 13%, а Виетнам - 47,4%. Румъния 29%. Аржентина 0,6%. На зает в българският аграрен сектор се пада 16 600 долара добавена стойност. В Полша на зает поляк в аграрният сектор е 3 320 долара добавена стойност. Гърция - 13 260 долара. Естония - 12 530 долара. Виетнам - 470 долара. Румъния - 9 117 долара, а Аржентина - 12 060 долара. Чехия - 7 170 долара. Швейцария - 27 280 долара. И Испания - 40 125 долара добавена стойност на зает в селското стопанство. .. България има 172 трактора на 100 кв. км, Полша - 1 257 трактора, Аржентина - 87 трактора, Естония 604 трактора, Виетнам 262 трактора, Швейцария 2 600 трактора, Гърция 1000 трактора, Чехия 262 трактора. И Испания - 830 трактора на 100 кв. км. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години wanderfull thinking отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Правилно казва професорът.Трябва да има за всеки един Българин останал в БГслед като са построени да има по един мост отговор Сигнализирай за неуместен коментар