Работещите в България британски компании са изразили готовност да работят за подобряването на имиджа на страната ни във Великобритания. Това стана ясно от срещата на изпълнителния директор на Агенцията за насърчаване на малките и средни предприятия Мариета Захариева със заместник-посланика на Обединеното кралство у нас Майкъл Дейвидсън, съобщават от агенцията.
С подобряването на имиджа на България ще бъдат привлечени повече британски инвестиции в страната и ще се увеличи експортът към Великобритания, заяви генералният директор на Британско-българската бизнес асоциация д-р Барбара Пейдж-Робъртс. По думите й малките и средни фирми на Острова или не знаят нищо за България, или имат лошо отношение.
Мариета Захариева, която заема поста от февруари, предложи да започнат да се организират съвместни търговски мисии между фирмите, форуми, изложения и бизнес срещи. Целта е коопериране между български и британски малки и средни предприятия.
Преди дни френски компании заявиха интерес да инвестират в производство в сферата на кожарството и спортните стоки у нас. Френската компания Recife е готова да инвестира в придобиването на кожарска фабрика в България. Decathlon пък обмисля вложения в производството на спортни стоки.
През февруари преките чуждестранни инвестиции в България възлизат на 53,9 млн. евро, или с 40,8 млн. евро по-малко в сравнение със същия месец година по-рано, сочат предварителните данни на Българска народна банка (БНБ).
През януари-февруари 2015 г. най-големите преки инвестиции у нас са от Холандия – 46,6 млн. евро, Великобритания – 15 млн. евро, и Белгия – 8,8 млн. евро.