Разделението между БДЖ и Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) ще се задълбочи. До дни ще бъде сформирана специална работна група, която да обсъди кога и как да бъдат прехвърлени някои дейности от БДЖ към НКЖИ и Изпълнителната агенция „Железопътна администрация“ (ИАЖА), съобщи днес главният изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров на дискусия, организирана от превозвача по повод новата стратегия за развитие на дружеството до 2022 г. и оздравителния план.
Предвижда се маневрената дейност да мине от БДЖ към НКЖИ, а организацията на движението да се осъществява от изпълнителната агенция, обясни Владимиров. Според него така капацитетът на инфраструктурната компания ще се натовари максимално, а и ще има възможност да се субсидират единичните товари – един от основните проблеми на БДЖ „Товарни превози“ в момента. Отделно това ще доведе и до икономии.
БДЖ и НКЖИ бяха отделени през 2002 г., откогато датират опитите за реформиране на железниците. През 2012 г. за обществено обсъждане бяха публикувани промени в Закона за железопътния транспорт, с които се предлагаше обединяването на дружествата. Впоследствие обаче властите се отказаха от намеренията си.
Владимиров отново подчерта, че в сърцето на стратегията са инвестициите за обновяване на подвижния състав извън държавната субсидия, като минималният сценарий предвижда те да достигнат 210 млн. лева за 7-годишния период до 2022 г. Това ще е достатъчно да се подобри качеството на услугата на „Пътнически превози“ по линията София – Бургас.
Ако се реализира оптимистичният вариант – за инвестиции в размер на 430 млн. лева, средствата ще стигнат за подобряване качеството на услугата на превозвача и по маршрута София – Варна и подбалканската жп линия.
Стратегията за развитие на железниците – стъпка в правилната посока
Лъчезар Богданов, управляващ съдружник в „Индъстри Уоч”, изтъкна, че от стратегията за развитие на железниците е видно, че БДЖ „Пътнически превози“ вече се поставя в конкурентна среда, а ръководството на компанията е осъзнало, че „има свят и извън БДЖ“.
Богданов приветства, че в документа са залегнали мерки за подобряване на информационните системи и борба с гратисчиите – проблеми, които според него са били неглижирани през годините.
Той подчерта, че е важен и персоналът, защото въпросът не е само колко хора работят, а как работят и какви умения имат.
Богданов, както и икономистът Георги Ганев, препоръчват инвестициите и мерките за оптимизация на железниците да се осъществяват „пакетно“, за да има ефект от плановете.
От ръководството на БДЖ подчертаха, че пари за преквалификация на служителите има и се работи и в тази посока. Същевременно Владимиров изтъкна, че в компанията дори има глад за някои технически кадри, тъй като железниците се конкурират с далеч по-добрите условия на работа в метрото в София.
преди 9 години Браво Бее... Владимирее ... !Пътническите влакове на Общините ....!Маневрената дейност на НК ЖИ ... !Товарни превози на продажба ... !Дотацията за Холдинг БДЖ.Комисионните във Вашите сметки... !Много умни идеи... ?То нещата от който не разбирате гледате да се отървете...! отговор Сигнализирай за неуместен коментар