Ще бъде завишен контролът върху качеството на туристическите услуги, които се предлагат по родните курорти. Това заяви във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова в рамките на откриването на Международното изложение "Културен туризъм".
За да се увеличи посещаемостта на българските курорти е необходимо да бъде предлаган достъпен и качествен туристически продукт, посочи Ангелкова, цитирана от БТА.
Предстои промяна в законодателната уредба в посока намаляване на административната тежест за семейния и малък бизнес в бранша, допълни тя.
Вчера премиерът Бойко Борисов призова всички българи, включително министрите и депутатите, да останат в България за празниците. Той отправи призив към туристическия бранш да отговори с цени и качество, които да върнат хилядите българи от граничните пунктове по време на почивните дни.
"Туристическият бранш няма ли интерес да направи цени, обслужване, качество на всичко, което касае туристическия бранш – чадъри, фотьойли и каквото и да е, за да върне тези 50 – 60 хиляди автомобили от ГКПП-та по празниците?", попита вчера министър-председателят от парламентарната трибуна.
Днес Николина Ангелкова посочи, че на база предварителни проучвания повече от 63 процента от българите са заявили желание да почиват в родните курорти, но това не са реални резервации, уточни тя и допълни, че е необходима много работа, за да бъдат реализирани тези прогнози.
Акцентът за 2015 година в националната туристическа програма ще бъдат културно-историческите маршрути, каза още министърът на туризма. По думите й България се нарежда на едно от първите места в Европа по наличие на артефакти и културно-исторически обекти.
Повече от 40 хиляди са културно-исторически обекти на територията на страната и около 4200 - религиозните храмовеq и това трябва да бъде използвано, за да привлича както български, така и чуждестранни туристи, отбеляза министърът.
В световен мащаб повече от 60 процента от туристите избират дестинация заради културата на съответната държава, която посещават. У нас около 30 на сто от българите избират да посетят даден град заради историята и културата, която има, а чуждите туристи у нас, които се интересуват от културно-историческото наследство, са около 40 процента. "Нашата цел е да обърнем тези числа и процентите да се увеличат", посочи Ангелкова.
В културното изложение, което се организира за 12-ти път във Велико Търново, участват над 70 български и чуждестранни изложители. Сред тях са общини, туристически компании и организации от ЮАР, Хърватска, Индонезия, Виетнам, Индия, Китай, Гърция, Русия, Румъния, Мароко, Корея, Македония и България. Общо 60 рекламно-информационни щанда са разположени в изложбения комплекс "Рафаел Михайлов".