IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Процедурите за доизграждането на магистрала Хемус продължават

Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ търси консултант за отчужденията по трасето от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч

10:01 | 31.03.15 г.
Процедурите за доизграждането на магистрала Хемус продължават

Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ продължава с процедурите по доизграждането на магистрала „Хемус“. Компанията търси консултант за отчужденията на имоти за първия етап от строителството – двата участъка от от Ябланица до разклона за Луковит и Угърчин и оттам – до разклона за Плевен и Ловеч.

Прогнозната стойност на дейността е 250 хил. лева. Оферти ще се приемат до 23-ти април, а отварянето им е планирано за 24-ти април.

В края на март Комисията за защита на конкуренцията отхвърли и двете жалби срещу доизграждането на магистрала „Хемус“ от Ябланица до пътя Плевен – Ловеч.

Едната жалба беше на строителната компания „Щрабаг“. Фирмата атакуваше липсата на финансиране за магистралата. Другата жалба беше от Института по археология към БАН заради начина на възлагане на археологическите проучвания.

Националната компания обяви двустепенен търг за доизграждането на участъка от магистрала „Хемус“ в началото на тази година. На първия етап от процедурата се предвижда да бъдат подбрани фирми, които да продължат да се състезават на втория етап.

Процедурата временно беше спряна заради жалбите. След като антимонополната комисия се произнесе обаче, Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ удължи срока за подаване на оферти до 2-ри април. Отварянето на предложенията на фирмите е предвидено за 3-ти април. След това ще стане ясно кои компании продължават на втория етап на търга.

Финансиране за проекта все още няма. Засега се разчита на спестявания от новата оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (2014 – 2020 г.), особено ако правителството успее да промени проекта за 15-километров тунел на магистрала „Струма“, който ще „глътне“ по-голямата част от ресурса за пътно строителство по програмата.

Основен източник на средства за доизграждането на магистралата ще е бюджетът, а вероятно и заем.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:36 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още