С близо 5% са намалели продажбите на бира в България през миналата година, съобщиха от Съюза на пивоварите в България (СПБ).
През 2014 г., която се отличаваше с нетипично студено време и проливни валежи, компаниите членове на браншовата организация са реализирали продажби в размер на общо 4 873 350 хектолитра пиво спрямо 5 116 180 хектолитра през 2013 г.
Същевременно инвестициите в пивоварния сектор са нараснали с 28% през миналата година,
През 2014 г. компаниите са вложили общо над 73 млн. лв. в капиталови инвестиции за развитие на индустрията спрямо 57 млн. лв. за 2013 г.
Пивопроизводителите продължават активно да разширяват портфолиото си, като предлаганите от тях нови опаковки и разфасовки бира през 2014 г. са над 20. През миналата година членовете на Съюза на пивоварите са позиционирали на пазара и 10 нови марки.
„С непрекъснати нововъведения, усъвършенстване на технологиите и съчетаване на традиции и иновации пивоварните компании успяват да предложат висококачествен продукт и да съхранят натуралните и хранителни качества на пивото. Факт е, че за повече от 1/3 от запитаните в национално изследване бирата е предпочитана напитка, а 31% приемат, че при умерена консумация пивото може да е част от здравословния начин на живот“, коментира изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.
Съюзът на пивоварите в България е представителната организация на производителите на бира в страната: ”Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво” АД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване.