Северозападна България е един от най-бедните региони в България, а и в Европейския съюз и правителството се е захванало да намери най-подходящите мерки за излизане от кризата. Обсъждат се различни възможности – развитие на туризма, селското стопанство, но всъщност една от най-сериозните пречки пред развитието на на региона е лошата пътна инфраструктура.
Това стана ясно от думите на депутата от ГЕРБ Десислава Атанасова пред БНТ. Според нея на първо време ще трябва да се подобри достъпа до региона и затова и през тази година ще започне рехабилитацията на пътя София – Видин.
Тя призна, че туризмът не може да бъде единствената индустрия, която да помогне за развитието на Северозападна България, но допълни, че предишното правителство не е имало реални планове за реиднустриализацията на България и нереално звучи повторнотf отваряне на „Химко – Враца” или „Видахим – Видин”.
Тя припомни още, че по публичната инвестиционна програма на кабинета „Орешарски” за област Монтана не е отделен никакъв ресурс.
Десислава Атанасова препоръча на изпълнителната власт да насочи бъдещи инвеститори към Северозападна България, като pd целта могат да бъдат използвани различни стимули - например улесняване при кандидатстване по европейски програми.
„Следващата тема е образованието. Ще проверим дали има достатъчно подготвени кадри”, коментира Атанасова. Тя посочи още, че е подписан меморандум с Варненския свободен университет за дистанционно обучение на студенти в бакалавърска и магистърска степен, както и подготовката на кандидат-студенти.
„Демографската криза, пазарът на труда, проблемът с кадрите – това са темите, които са важни не само за тази част на България”, заключи тя.
Правителството обмисля специални мерки за Северозападна България, като една от тях е проектите по оперативната програма „Иновации и конкурентоспособност“ от Северозападния регион да получават допълнителен брой точки при кандидастване за средства от програмата, стана ясно преди дни при посещениетона икономическия министър Божидар Лукарски в региона.
„Ще се стремим да подкрепяме малкия и средния бизнес и инвестициите в изграждане на технологични предприятия“, каза той. Друга конкретна мярка са данъчни преференции за инвеститорите в региона. Добра възможност е изграждането на свободни икономически зони, смята Лукарски.
преди 9 години Пътят Видин - Монтана в момента е затворен за над 3,5 тона. Всички тирове минават по второкласен път с унищожена настилка, задръстванията са непрекъснати, загинаха доста хора. Пътищата са в окаяно състояние, опасни за движение. И надежда за този край няма на хоризонта, само едни лъжи безкрайни. Година след година, правителство след правителство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Абсолютно празни приказки. Още преди години заради новия мост на Дунав трябваше да има път с две платна с по две ленти от Видин до Ботеград. Още не е започнало дори проектирането му, да не говорим че го изкараха от еврофинансирането, а в момента лъжат, че ще го правят с български пари. Вчера минах по този път - яма до яма. Отбиха ме след караулката на Мездра по стария път и се влачих до Нови Искър два часа. Няма знаци за качване на магистралата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар