През март започва реклама за България по четири европейски телевизии под мотото "Открий и сподели", съобщи във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова. Рекламата ще се излъчва на девет езика по "Евронюз", "Евроспорт", "Дискавъри" и "Нейшънъл Джеографик" и ще продължи до края на годината, предаде БТА.
В рекламния клип страната ни е представена с всички възможности за туризъм - зимен, летен, културен, алтернативен. Показани са дестинации и туристически забележителности, уточни министърът.
Проектът е на стойност 6 млн. лв., финансиран по ОП "Регионално развитие". Предстои и подписване на договор за рекламиране на България и с телевизия ВBС.
Целта на рекламните кампании в европейските телевизии е да компенсираме отлива на руски и украински туристи през настоящия туристически сезон, отбеляза министърът. Според Ангелкова е важно да се запази ръстът на туристите от миналата година, когато техният брой е бил 7,5 млн. души, а увеличението на туристическия поток спрямо 2013 година е било около 5 процента.
Министерството на туризма е инициатор и на кампания, която призовава българите да организират своите почивки в страната, за да се подпомогне браншът, каза Ангелкова.
Освен в европейски телевизии България ще се рекламира като целогодишна туристическа дестинация и на предстоящата изложба "Епопея на тракийските царе" в Лувъра.
Общият бюджет на Министерството на туризма за 2015 година е в размер на 5 млн. лв., в това число е включено и участие в над 40 национални и международни изложения. Първите от тях са туристическите борси в Москва, Киев, Лондон и Берлин, каза министърът.
Във Велико Търново министър Ангелкова се е срещнала с главния секретар на МВР Светлозар Лазаров. На срещата са набелязани съвместни действия за превенция на престъпността през активния туристически сезон, съобщи министърът.
През следващата година крепостта "Трапезица" ще бъде включена в национален туристически маршрут, съобщи Антелкова на съвместната пресконференция с кмета на Велико Търново Даниел Панов.
В рамките на посещението си в района министър Ангелкова посети Къпиновския манастир "Св. Николай", включен в кампанията, популяризираща 50 неизвестни туристически дестинации в България.