IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Над 10 млн. лв. отиват за туристическа реклама на България тази година

Културно-историческите маршрути ще са водещи в рекламата на страната

18:20 | 20.01.15 г. 3
Над 10 млн. лв. отиват за туристическа реклама на България тази година

Средствата за национална туристическа реклама за тази година от националния бюджет са 5,5 милиона лева, а отделно от него страната ни разполага с над 5 милиона лева по оперативна програма "Регионално развитие" за реклама на целевите пазари. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова пред журналисти.

Парите от националната програма ще бъдат използвани за реклама на международни туристически изложения, за национални щандове, медийна реклама, журналистически турове, рекламни филми и други.

България ще се рекламира като туристическа дестинация и на всички изложения, на които участва Министерството на земеделието. 

Ангелкова посочи, че Националният съвет по туризъм, който е бил проведен днес с представители на туристическия бранш, се е обединил около идеята, че културно-историческите маршрути трябва да са водещи при рекламата на България, като предстои да се дефинира точно съдържанието им. Възможно е сред тях да има „По пътя на тракийските царе”, „По пътя на римските императори”, „Долината на розите” и други, но ще се уточняват допълнително до една седмица, каза Ангелкова.

Тя обясни, че е постигнато и общо съгласие с бранша наред с културно-историческия туризъм целево да се рекламира морският и зимният. Те ще се разглеждат като два отделни продукта, които привличат различен тип туристи. Зимният е насочен към по-висок клас посетители, а летният – към масовия тип туристи между 28 и 40 години, уточни Ангелкова. Отделен фокус ще бъде и групата на бизнес ориентираните туристи.

Целево ще се фокусираме върху всички пазари, които биха могли да компенсират очакваната загуба от руския и украинския пазар, каза още министърът. Става дума за всички съседни страни, Полша, Германия, Великобритания, които традиционно предпочитат нашата страна.

Генериращи пазари за нас са Франция, Испания, Скандинавските страни. Работи се и по рекламата в далечни дестинации – Китай, Индия, Япония, Индонезия.

Таргетирана реклама ще имаме и по време на изложбата, която предстои в Лувъра от април до юни. Ще има съпътстващи събития и реклама по време на цялата изложба. Продължават и разговорите с външно министерство за облекчаването на визовите процедури и режими. Ще направим всичко възможно да намалим очаквания спад от Русия и Украйна и да задържим интереса на туристите от там, защото за нас това са големи и важни пазари, каза Николина Ангелкова.

До края на месеца Ангелкова ще подпише заповед за стартиране на концепцията за туристическо райониране. Тя предвижда разделянето на страната на девет туристически района, всеки от които ще гради регионален туристически бранд, така че страната ни да става разпознаваема по света и да бъде идентифицирана. Ангелкова коментира, че важно за страната ни е не толкова наличието на туристическо лого, колкото идентификацията на продукта, който предлага България.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:12 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 17 rate down comment 0
tetris12
преди 9 години
Колко ли ще "потънат" за фейсбук страница или някоя мацаница, пардон "Лого"?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 20 rate down comment 0
Eon
преди 9 години
Оправете си културата на обслужване и качеството. Хиляди българи ви го казват. Не го ли разбрахте най-накрая. Чак тогава хвърляйте пари за реклама. На гол тумбак чифте пищови е вашата работа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 21 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 9 години
I Love You, I Love You, I Love You...!!!!Конгечулейшънс!Sincerely Yours,Красимир Гергов
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още