Минимално намаление на цените на транспортните услуги отчитат превозвачите, въпреки че горивата поевтиняват значително. Причина за това е, че горивата са само част от всички разходи на превозвачите, които влизат в крайната цена за клиента.
При автобусните превози по вътрешните и международни линии цените на билетите са започнали да падат още в средата на миналата година, каза Ивайло Константинов от Асоциацията на автобусните превозвачи пред БНР. Само за последния месец цените са с около 7-8% надолу, но заплатите на персонала и амортизационните разходи пречат на по-голямо поевтиняване.
„Ако има намаляване на цената пропорционално на намаляването на цената на горивото, това означава, че по пътищата в България ще пътуват също толкова качествени превозни средства, колкото и в момента. Средната възраст на автобусния парк в България е най-високата в Европа и е равна на държавите от Африка“, коментира той.
Превозът на товари е поевтинял, смята превозвачът Ангел Попов. Той отчита намаление с около 7 до 10%, но не за всички направления. За всяка дестинация има специфични изисквания и пътни такси, обясни той.
Преди дни икономисти коментираха, че при 10% спад на цените на горивата можем да очакваме само 1% поевтиняване на продукти от потребителската кошница, и то не на всички.
преди 9 години "заплатите на персонала и амортизационните разходи пречат на по-голямо поевтиняване" - явно или не си давате сметка за еластичността при търсенето на услугата или разчитате само на клиенти, които нямат друг изход. Вече е по-евтино и само за двама човека, да пътуват дори и на дълго разтояние (над 250 км) с автомобил, вместо автобус. За по-кратките разтояния дори сам, предпочитам да запаля автомобила. отговор Сигнализирай за неуместен коментар