IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автобуси на релси ще заместят част от спрените влакове на БДЖ

При втората вълна на спиране на влакове повечето линии ще засегнат Южна България, обясни зам.-министърът на транспорта Антон Гинев

13:28 | 14.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автобуси на релси ще заместят част от спрените влакове на БДЖ

Автобуси на релси (шинобуси) ще заменят вече спрените стари мотриси от 60-те години, които сега се движат по линията между Горна Оряховица и Тулово. Това каза в интервю пред в.“24 часа” заместник-министърът на транспорта Антон Гинев. По думите му подобни шинобуси могат да се движат и по други, нерентабилни линии в страната. Очаква се до средата на февруари БДЖ да преценят колко шинобуса и от какъв вид им трябват.

След това ще се обяви обществена поръчка за доставката им. Шинобусите най-често са дизелови и са с един вагон. Има и модели с два или три, които са съчленени.

Съкращаването на 38 влака и свиването на маршрутите на други 10 изкара хората по гарите. Очаква се на 17 януари да има протести. Предстои спирането на още 90 влака. В същото време синдикати и структури на БСП започват протести заради спирането на влаковете. Очаква се поне 1000 души от персонала на холдинг БДЖ да бъдат съкратени заради недостатъчната субсидия на компанията.

Заради напрежението премиерът Бойко Борисов е извикал министрите на финансите и на транспорта Владислав Горанов и Ивайло Московски.

При втората вълна на спиране на влакове повечето линии ще засегнат Южна България, обясни Гинев. По думите му средната ефективност за отменените композиции е около 23%. При намалена субсидия от 40 млн. лв. пътническите превози не могат да изпълняват в досегашния график. Разковничето на целия проблем е в договарянето с кредиторите, смята Гинев.

Той припомни, че сега използваните влакове са от 60-те години на миналия век и са опасни за пътниците. През миналата година БДЖ бе отделила 17 млн. лв. за ремонт на подвижния състав, но те не са достатъчни, категоричен бе Гинев. В момента не достигат и локомотивите за изпълняване на графика на движение, обясни той.

„Не може да бъдем обвинявани, че вземаме мерки за ограничаване на разходите на БДЖ, другият вариант е несъстоятелност. С този бюджет компанията може да предлага тази услуга“, допълни Гинев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:12 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още