IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

А. Гинев: Приватизацията на БДЖ-Товарни превози е с цел оздравяване на сектора*

Управляващите са си поставили за цел да бъде избран инвеститор в рамките на годината

11:43 | 11.01.15 г. 3
А. Гинев: Приватизацията на БДЖ-Товарни превози е с цел оздравяване на сектора*

Предложената от транспортното министерство приватизация на „БДЖ-Товарни превози“ има за цел цялостно да бъде оздравен железопътният транспорт, а държавата да концентрира усилията си върху развитието на пътническите превози. Това каза пред БНР заместник-министърът на транспорта Антон Гинев. 

Той припомни, че  министерството е изпратило до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол решението си за обявяване на процедурата за раздържавяване на предприятието.

„Надявам се това да се случи в рамките на тази година. Друг е въпросът, че трябва да се яви качествен инвеститор за приватизацията на „БДЖ-Товарни превози“, заяви Гинев.

Той допълни, че от 2002 г. пазарът на товарни превози е либерализиран. Има около 10 частни превозвачи и са подадени документи за лицензиране на нови.

Гинев коментира и разпореждането на министъра на транспорта да се повишат мерките за сигурност в ключови обекти -
пощенските клонове, летищата, автогарите, ж.п. гарите.

„Препоръчали сме на ръководителите на самите предприятия да проведат допълнителни инструктажи на своите служители, така че да завишим вниманието върху възможни инциденти“, обясни Антон Гинев.

Той настоя гражданите да бъдат по-наблюдателни и при възникване на някакво съмнение от тяхна страна - ако видят изоставени багажи, съмнителни лица, да уведомяват транспортните служители или МВР, така че да се извършват проверки.

По отношение на 38-те влака, които спират от утре, заместник-министърът обясни, че причините са намалените с около 23% средства по договора за задължителна обществена услуга между държавата и „БДЖ-Пътнически превози“. „Колегите от БДЖ трябва да намерят начин коя е формулата за свиване на разходите на БДЖ с 40 млн. лв.“, разясни Гинев.

„Във вземането на това решение сме съобразили, че не допускаме нито едно населено място да остане без железопътен превоз. Спрените влакове са най-ниско ефективните в системата за момента, а именно приходите от тяхната работа са пренебрежимо малки. Това ще предизвика неудобство за част от населението и ние сме готови да изслушаме всички конструктивни мерки по тази тема било  на синдикати, на неправителствен сектор, общини или на граждани, но такива до момента не сме получили освен протестни декларации от граждани или общини“, коментира той.

Междувременно изпълнителният директор на „БДЖ Холдинг“ ЕАД Владимир Владимиров заяви пред Нова телевизия, че в началото на февруари ще бъдат спрени още 90 влака или ще има променени маршрути. Той допълни, че се планират съкращения на максимум 1500 служители, като първо ще бъдат освободени пенсионерите и наетите с временни договори. 

*Новината е допълнена в 13.00 ч.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:20 | 01.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 2 rate down comment 0
kane
преди 9 години
поклонниците на тачър, райгън, айраан и фриидман - все психопати с боли мозъци, вилнеят из земите на Левски и БотевАко мога да перефрезирам Левски та всеки сънародник да ме разбере... "ако икономиката в гръбнака си остане национална - печели цял народ, ако се приатизира - печели само милиардера"Всички натурални монополи трябва да бъдат държавни във всяка една страна, иначе тя се обезличава - вижте сащ, прилича на плашило, собственост на милиардеритеНатурални монополи са ВиК, ЕлМежа, ЖП мрежа, пощи, пътища, тротоари, площади, водни басейни, паркове, природни богатствакогато дадеш това на частника - той управлява и забогатява, за сметка на сънародниците си, които обедняват и потиснати робуватЗападната вирхушка от милиардери вилнее из света и няма кой да я спреЗлото- Фашизма/Алчността властва над народите и социализма и няма социализъм и клетници които да ги спраттежко ни!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 1
крас
преди 9 години
ЧУДЕСНА ИДЕЯ.РАЗДЪРЖАВЕТЕ ГИ. ВЕЧЕ ИМАТЕ И ОПИТ С АВИОКОМПАНИЯ БАЛКАН .ТАМ КАТО, ЧЕ ЛИ НЕЩО СДЕЛКАТА ИЗЛЕЗЕ НА ЧЕРВЕНО СЛЕК КАТО ГАДА ЗЕЕВИ НИ ОСЪДИ?!И ТУК СЪЩИТЕ ПРИВАТИЗАТОРИ, СЪЩИЯТ ХИЩНИЧЕСКИ КОЛОНИАЛЕН МАНТАЛИТЕТ ЗА ЛИШАВАНЕ НА ДЪРЖАВАТА ОТ ВСЯКАКВА СОБСТВЕНОСТ!НЕ Е ЛИ ПО ДОБРЕ ВМЕСТО ДА СЕ МЪЧИТЕ НА ПАРЧЕ ДА ПРИВАТИЗИРАТЕ ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА ЗАЕДНО С ОБИТАВАЩАТА ТЕРИТОРИЯТА ЧОВЕШКА МАСА.ЩЕ СЕ НАМЕРИ НЯКОЙ КОЛОНИЗАТОР ДА ПЛАТИ ЛЕВ ИЛИ ДВА ЗА ДА ВИ ОСВОБОДИ ОТ ТЕЗИ НЕПРИЯТНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ ДА СА ЗАНИМАВАТЕ С ДЪРЖАВАНА СОБСТВЕНОСТ !Имате за решаване къде по отговорни неща свързани с ЦИВИЛИЗАЦИОННИЯ ИЗБОР или ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЦЕННОСТИ.Всъшност какво включват тези две понятия мисля си, че и вие на знаете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 16 rate down comment 1
0pk
преди 9 години
"...а държавата да концентрира усилията си върху развитието на пътническите превози", а защо не обратното, да приватизирате пътническите и да се концентрира държавата върху товарните?Мръсни гербери, няма да мирясате докато не ги сложите в джоба си тез товарни превози. После ще затворите 90% от пътническите и накрая държавата ще поддържа инфраструктурата, а другите само ще лапат. Смотана ***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още